UX Monday: Veřejně prospěšný design

Pokud by se vám zdálo, že hledání smysluplnosti patří jen do debat těch, kdo se věnují HR či leadershipu, mýlili byste se. Dopad vlastní práce řeší i designéři, včetně těch, co tvoří on-line služby. Zajímá vás jak? Máme pro vás záznam z UX Monday. Představí se vám v něm i dva členové sítě. V roli moderátora Jiří Sekera, který zpovídal Markétu (MPSV) a Adama (Česko.Digital).

O čem si povídali? O veřejně prospěšnému designu.

Proč toto téma? Podle výroků ze záznamu si skoro všichni designéři čas od času povzdechnou, že by chtěli víc pracovat na něčem skutečném, prospěšném, s opravdovým dopadem. Proto se říjnové UX Monday věnovalo právě veřejně prospěšnému designu. Pohled na něj představili Jiřího hosté hned ze dvou úhlů - potřeby ministerstva a designéra.

Co se dozvíte? Jak se neziskovým a veřejně prospěšným projektům spolupracuje s designéry z (převážně) komerčního prostředí? V čem jsou veřejně prospěšné projekty a organizace specifické? Jaká jsou úskalí a způsoby spolupráce veřejného sektoru s dobrovolníky? A jak se případně můžete zapojit a sami pomoct vzniknout dobrým věcem?

Koukněte se na záznam UX Monday...

Jiří Sekera můj rodný jazyk je interakční design, ale za svojí praxi (partner v Refresh.cz, Head of Design v Seznam.cz) jsem působil i na mnoha dalších židlích od idea makera, přes strategického konzultanta až po týmového lídra.
Markéta Pěchoučková se na ministerstvu práce a sociálních věcí snaží se přispět k efektivnějšímu fungování veřejné správy a veřejných služeb a podpořit evidence-based rozhodování. Jejímu týmu s podařilo prosadit a vyhlásit tzv. Výzvu 83, která se pokouší o adopci HCD postupů neziskovými organizacemi.
Albert Zikmund je zastřešuje designérskou komunitu v neziskové organizaci Česko.Digital. Cílem Česko.Digital je podpora a rozvoj expertního dobrovolnictví. V komunitě je v tuto chvíli přes dva tisíce profesionálů napříč obory, kteří jsou ochotní věnovat část svého volného času na pomoc s veřejně prospěšnými projekty.

Starší UX Monday videa .