Jaká byla největší startupová akce u nás?

V úterý 17. října jsme byli na námi dlouho očekávané konferenci zasvěcené startupům — Startup World Cup & Summit. Jak se nám tam líbilo?

Lucerna má své nepopiratelné kouzlo. Hodí se ale pro konání SWCS?

Na akci jsme se těšili nejen proto, že předešlý ročník byl výborný, ale i proto, že šlo vlastně o spojení hned dvou konferencí do jedné. UP21, pořadatel Startup World Cupu v Praze, se spojil s Air Ventures, které před rokem pořádaly Startup Summit. Tento sympatický krok sliboval jednu akci, která spojí startupovou scénu v Česku a bude mít větší rezonanci v regionu celé Střední Evropy.

Jenže povedlo se to vůbec?

Akce se tentokrát konala v pražské Lucerně. Ve Velkém sálu běžela hlavní obsahová část, Hudební klub nabídl vedlejší stage s afterparty a v Galerii probíhaly diskuzní stoly s hosty. Prostor během konference ukázal svoje limity, protože neposkytoval dostatek místa pro networking. Ten tak probíhal hlavně v hlavním sále, čímž bohužel narušoval přednášky. Není divu, vždyť na akci přišlo přes 1 000 lidí.

Obsah

Mě osobně hlavní program trochu zklamal. Přinesl sice zajímavé spíkry, ale předchozí ročník byl obsahově zajímavější. Například přednáška o hyperloopu nepřinesla nic nového pro někoho, kdo už o hyperloopu slyšel, což byla asi většina lidí v sále. To nejzajímavější — způsob, jakým firma Hyperloop funguje — v přednášce bohužel trochu zaniklo.

Na vedlejší stagi se odehrávaly moderované debaty na určité téma s lidmi z praxe. Za zmínku stojí skvělá diskuse o inovacích ve FinTech nebo tipy ostřílených startupistů na úspěšné řízení týmu a náročných projektů.

Podívejte se na záznamy přednášek a rozhovorů

© Startup World Cup & Summit

Soutěž

V hlavní soutěži se celkem 10 startupů utkalo o postup do celosvětového finále v Silicon Valley a možnost získat tam investici 1 000 000 dolarů. O vítězi rozhodovala odborná porota spolu s hlasováním diváků. Na jejich zaujetí měli soutěžící vždy 4 minuty, během nichž museli přednést svůj pitch.

U některých soutěžících (např. Angee) bylo vidět, že už jsou v umění pitche ostřílenými mazáky, u některých byla cítit pochopitelná nervozita. Nás nejvíc zaujal projekt chytrého stetoskopu StethoMe, který dokáže s vysokou mírou přesnosti vyšetřit vaše dítě s pomocí doktora na telefonu. StethoMe se nakonec po zásluze stal i vítězem tohoto regionálního kola. Z dalších projektů fandíme startupu VisTag, který vám umožní otagovat vizuální obsah produkty, které na obrázku vidíte. Určitě držíme palce i Angee, což je jeden z nejnadějnějších českých projektů v oblasti chytrých bezpečnostních řešení pro domácnosti.

„Pro příště bych doporučil dát víc času nerušenému networkingu na úkor koncertu.“

Diskuse

Diskusní stoly jsou skvělá možnost jak blíže poznat řadu zajímavých lidí. Mně osobně hodně bavily a nutily mě zamyslet se. Dozvěděl jsem se například o tom, jak zlepšit B2B sales, pracovat s obsahem v rámci brandingu nebo jak důležitý je focus při mezinárodní expanzi. Hodně mě zaujala právě debata s Blakem Wittmanem, Američanem žijícím v Česku se širokou mezinárodní zkušeností.

Afterparty

Mám radost, že tentokrát organizátoři neopomněli právě večerní část. Překvapilo mě, že se ji zúčastnil pouze zlomek hostů, ale i tak jsem za ni rád. Pro příště bych doporučil dát víc času nerušenému networkingu na úkor koncertu. Byl super, ale jeho hlasitost networking značně omezovala.

Celkové zhodnocení

Jsem strašně rád, že v Česku máme jednu velkou startupovou akci, kde se můžeme potkat se všemi z oboru. Přestože bych předchozí ročník hodnotil lépe, zejména pokud jde o obsah a příležitosti pro networking, užil jsem si to a těším se na další. Ten má být zhruba za rok, má na něm být celoevropské finále světové startupové série Startup World Cup a počítat prý můžeme s dvojnásobkem návštěvníků.

Nakonec si neodpustím odkázat na něco, o čem mluvil Peter Vesterbacka, a to je branding. Ví, o čem mluví, protože kromě Angry Birds se podílí také na největší startupové akci na světě. Ta není v Sillicon Valley, Londýně, Berlíně nebo Pekingu. Ta je v Helsinskách, zhruba třetinovém městě, než je Praha. Na tuhle akci totiž přijíždí 17 500 lidí. A součástí jejího úspěchu je právě branding. Jmenuje se totiž Slush, úplně jinak než všechny ostatní startupové akce. Rozbředlý sníh. Něco naprosto typického pro zimní Helsinky. Není to jen symbolický odkaz na místo konání, je to jedna z ukázek, jak se odlišit a hlavně propojit s místem, kde se akce odehrává. To nám zatím chybí a je to škoda.

Držím organizátorům palce a nemůžu se dočkat!