Filip Dřímalka o Amazonu: Nejdůležitější jsou zákazníci a odvaha inovovat

Každý měsíc vám jeden ze členů sítě Red Button přináší tip na knihu měsíce. Zářijový tip pochází od profesionála digitálních technologií Filipa Dřímalky, který vybral knihu o cestě k úspěchu jedné z největších firem současnosti, Amazonu, a také o principech jejího vedení prezentovaného na příkladu jejího zakladatele a v současné době nejbohatšího muže planety. O jakou knihu jde? Víc vám prozradí text článku a slova Filipa Dřímalky ve videu.

Stejně jak Filip Dřímalka pracuje, tak čte i knihy – digitálně. Proto svůj knižní tip místo klasické knihy s vazbou prezentuje na čtečce. Ideální spojení technologie a vybrané knihy Globální samoobsluha o největším internetovém obchodníkovi na světě.

„Za mě je to knížka o leadershipu a o tom, jak by měly dnešní organizace fungovat, pokud chtějí uspět v digitálním věku.“
Filip Dřímalka o knize Globální samoobsluha

Autor knihy Brad Stone se právě na tento úspěch v digitálním věku zaměřuje. Popisuje vznik firmy od jejích prvopočátků a také principy práce a fungování, které si její zakladatel Jeff Bezos nastavil. Ty ve firmě přežily dodneška a jsou také tím, co Amazonu zajistilo stabilní pozici na globálním trhu.

„Nejdůležitějším bodem je kontakt se zákazníky a přemýšlení o nich,“ představuje jeden z principů fungování Amazonu Dřímalka. Prezentuje to na příkladu e-mailové adresy, kterou má Jeff Bezos určenou pro svůj osobní kontakt se zákazníky. „Říká, že nečte všechno jako dřív, ale pravidelně se do něj dívá. Sám sebe se ptám, kdo z našich zákazníků a jejich managementu si čte zprávy od svých zákazníků.“

KNIHA MĚSÍCE SRPNA: PODIVÍN

Knihou pro měsíc srpen byl Podivín, kterého doporučil Petr Jezevec Pouchlý. Pokud o knihu máte zájem, stačí kliknout na obrázek.

Podobným způsobem v Amazonu vznikají i inovace. Prostor totiž nedostávají jen zákazníci, ale i zaměstnanci, ať teprve začínají, nebo mají seniorskou pozici. „Lidé na bazálních úrovních dají nějaký nápad, a pokud je dobrý, tak Amazon má procesy, jak ho dotáhnout k realizaci,“ popisuje další princip Dřímalka. Do zlepšování firmy se tak může zapojit skutečně každý.

„Každý člověk v organizaci by se měl snažit zlepšovat to, jak organizace funguje, ať už je to v popisu mé práce, nebo nikoliv.“
Filip Dřímalka o knize Globální samoobsluha

Principy vedení Amazonu totiž nabádají k neustálému vývoji a snaze o inovaci, i kdyby to mělo znamenat jeden malý neúspěch. „Existuje spousta rozhodnutí, která nejsou nevratná,“ popisuje Dřímalka další strategii, ze které by mohly těžit i tuzemské firmy. A kdo ví, kdyby měly odvahu a nebály se zkoušet nové věci, mohly by jednou být na cestě k úspěchu, který se povedl Amazonu.

Pokud vás téma knihy zaujalo a chtěli byste se dozvědět víc, podívejte se na krátké video, ve kterém ji Filip Dřímalka představuje. Pod videem najdete také odkaz na web, kde si knihu v papírové nebo audio verzi lze zakoupit, a odkaz na články, na kterých se Dřímalka podílel.

Zaujala vás kniha, kterou doporučuje Filip Dřímalka, a chcete si ji přečíst?

Upřednostňujete audioknihu a navíc se slevou 30 %? Stačí v dalším kroku zadat slevový kód SAMOOBSLUHA.


Kam dál?

Více inspirace od Filipa Dřímalky najdete v jeho podcastech Hotcast.

#10 HOTCAST Filipa Dřímalky: Petr Atanasčev

Petr Atanasčev má na starosti produktový marketing ve společnosti Konica Minolta. Ta je pro mnoho lidí známá především svými tiskovými řešeními, ve skutečnosti má však obrovský záběr. Řeší kompletní ř…

#9 HOTCAST Filipa Dřímalky: Erika Vorlová

Hostem tohoto dílu podcastu o byznysu, digitalizaci a inovacích je Erika Vorlová, ředitelka HR ve společnosti innogy. Erika a její tým je naprosto neuvěřitelný – jde podle mě o jednu z nejvíce inovati…