FLOOD THE ZONE
Přednáška Pepy Holého v rámci Brain&Breakfast o sociálních sítích mi dala opravdu hodně. Nejvíce se mi ale do hlavy vryl pojem flood the zone. Vlastně o tom pořád přemýšlím. Všímám si, jak moc je mi to proti srsti, a také přemýšlím, proč to tak mám.
Proč vlastně nejsme schopni a ochotni zaplavovat prostor a proč tuhle taktiku používá jen temná strana síly?
Souvisí to se sebevědomím? S nějakou střídmostí nebo pokorou? Se strachem z odmítnutí nebo z hejtů?
Očividně to funguje, tak proč namísto vytváření a práci s vlastními ambasadory častokrát chceme jít tou snadnější cestou a spoléháme na jakési placené promo?
Pokud děláme věci dobře a poctivě, proč si vlastně neřekneme o to, aby nám naši zákazníci, partneři nebo zaměstnanci pomohli na sociálních sítích nebo i mimo ně?
Představte si firmu, která má třeba sto zaměstnanců, několik desítek dodavatelů a stovek zákazníků. Ta společnost cíleně pracuje na tom, aby to všechny nejen bavilo, ale aby v tom lidé našli srdce. Vize a konání té firmy dává smysl a navíc ještě vytváří i slušné ekonomické zázemí pro všechny zmíněné skupiny.
To jsou v konečném důsledku tisíce lidí, kteří mohou do prostoru posílat zprávy a pozitivní poselství, které té organizaci může neuvěřitelně pomoci.
Kdybychom si třeba jen děkovali za super výrobek, dobře odvedenou službu, za nějakou dobrou věc, která se mi v souvislosti s firmou stala, a toto jsme posílali do prostoru, bylo by to jistě silnější, trvanlivější, pravdivější a v konečném důsledku i o hodně levnější než jakákoli marketingová komunikace USP na cílovou skupinu.
Komunikaci, kterou mám na mysli, bych přirovnal k shapingu. Technice, která se používá v koučování a skvěle se dá aplikovat na výchovu dětí. Věřím, že by to mohlo ovlivnit i další firmy a v konečném důsledku pak i celé odvětví.
Jak praví pozitivní psychologie, upozorňovat a zvedat pozitivní momenty je dobré nejen pro naše okolí, ale hlavně také pro nás samotné.
Co zkusit zahltit prostor obsahem, kde vyzdvihneme poctivost, pokoru, spolupráci, autenticitu a další ctnosti a poděkujeme za ně? Co chvilku začít postovat o lidech, kteří nás posouvají, o firmách, které si drží i v bouřlivých dobách jasný morální kompas? Komunikaci bez hejtů, rozdělování nebo porovnávání?
Kdo si neřekne, nemá. Navíc to může být prima podnět ke zpětné vazbě v případě, že to ten či ta vidí jinak.
_________________________________________________________________________
Tato zamyšlení mi slouží k utříbení myšlenek a zároveň jsou pro mě i tykadlem do světa k dalšímu možnému prohlubování daných témat. Pokud s Vámi text cokoli dělá a jste ochotni věnovat čas a energii jakékoli ucelené reakci, budu za ni v této instantní době, moc rád na mém LinkedIn profilu.
- Honza