Sdílení se stává preferovanou formou učení se českých a slovenských firem

Sám velký vědec a nositel Nobelovy ceny za fyziku Richard Feynman už ve své době tvrdil, že pokud si chcete osvojit konkrétní vědomosti, tak nejlepším způsobem je předávat tyto vědomosti dalším lidem. Své o tom ví dvacítka firem z České a Slovenské republiky, které se rozhodly zapojit a aktivně se účastnit třetího běhu Innovation Roadshow.

Špetka historie

První Innovation Roadshow odstartovala v prosinci 2018 v prostředí závodu LEGO na Kladně. Cíl byl jasný; sdílet si navzájem zkušenosti z oblasti budování inovačních labů, kde inovačním labem rozumíme nastavení prostředí a procesů, které pomáhají firmě inovovat a udržet se dlouhodobě v byznysu. Výsledkem nakonec bylo sedm inspirativních setkání v sedmi zajímavých ale i rozdílných firmách.

Výrobní hala v LEGO na Kladně připravená na přivítání pětadvaceti inovátorů a inovátorek

Druhý běh už byl o poznání nabitější. Počet aktivních firem a uspořádaných akcí vzrostl prakticky 2,5 násobně. Roadshow dostala pevnější strukturu a o koncept jako takový projevili zájem další lidé i mimo Innovation Roadshow. V duchu principů Red Buttonu byl koncept Roadshow formou otevřeného sdílení nabídnut zájemcům o další vertikálu a vznikla tak paralelní People & Culture Roadshow zaměřená na lidi ve firmách a jdoucí více do hloubky v tématech jako je právě firemní kultura nebo klíčové kompetence zaměstnanců.

Návštěva inkubačního centra pro start-upy Start It @ ČSOB
Návštěva inkubačního centra pro start-upy Start It @ ČSOB

Důležitým potvrzením, že koncept dává smysl a je o něj mezi firmami zájem, byl současně růst počtu přihlášených firem do třetího běhu, který vzrostl opět dvojnásobně na krásných 34 firem. Ale hned po kick-offu v březnu nastala tvrdá srážka s realitou a pořadatelský tým se musel chtě nechtě vypořádat se situací kolem COVID-19.

Co přinesla a vzala letošní krize

Nebyla by to přece roadshow o inovacích, kdyby se žádné inovace nekonaly. V reakci na jarní uzavření firem a celkové zpomalení ekonomiky se i Innovation Roadshow přizpůsobila. Nastalo jednorázové prodloužení roadshow z pěti na sedm měsíců, aby měly firmy možnost se vzpamatovat a vyřešit nejdříve kritickou situaci u sebe. První vlaštovkou pak bylo tradičně LEGO, které se nebojí nových experimentů a pod taktovkou Luboše Malého ostatním firmám předvedlo, jak se dá udělat dobrá akce v online prostoru.

Zúčastnění zástupci firem si tak mohli odnést zajímavé tipy a triky, jako třeba jak je důležité být raději při online přenosu připojen přes LAN připojení než přes Wi-Fi. Nebo že se pro aktivaci připojených lidí dají využít dostupné interaktivní nástroje jako je Kahoot! pro zábavné online soutěžení nebo Jam Board od Google pro jednoduché sdílení a zaznamenávání společných myšlenek.

Luboš Malý z LEGO ve svém domácím studiu při pořádání online akce
Luboš Malý z LEGO ve svém domácím studiu při pořádání online akce

Osobní setkání tak dočasně nahradily akce v online prostoru. Z celkově 35 akcí pořádaných za celých sedm měsíců, 18 z nich pořádali inovátoři online. Ale samotný přechod do online prostředí nebyl jedinou inovací třetí běhu Innovation Roadshow. Nařízení vlády sebou nesly přísný zákaz setkávání se, a tím razantně narušily možnost osobnějšího seznámení. Ani o tohle nechtěl pořadatelský tým zapojené firmy ochudit. A tak přišel s alternativou v podobě Inovačních snídaní, kdy se bylo možné v ranních hodinách spojit přes videokonferenci a ve zcela neformální atmosféře, někteří účastníci se dokonce zúčastnili přímo v županu, si popovídat o nepracovních tématech jako cestování nebo oblíbené knížky. Aneb i networking v onlinu může mít zajímavou a novou podobu!

Zaujalo? Stále se ještě můžete zapojit do 4. běhu!

V srpnu Innovation Roadshow zakončila nakonec úspěšný třetí běh ve Slevomatu, kdy Ladislav Veselý velmi otevřeně sdílel, jak se celé firmě podařilo v relativně krátké době zareagovat a vyhrabat se ze šlamastiky, do které je jarní krize dostala. Přestože to Láďa skromně přímo nepřizná, ale pomohl tomu velkou mírou on sám se svým přístupem. Ukázal nám všem, jak se chová pravý leader, který umí briskně využít situační leadership. Například neváhal a jel jednou takhle večer krizovému týmu ze Slevomatu pro milkshaky, když usoudil, že je to to nejpřínosnější, co může v danou chvíli do debaty přinést.

“Na Innovation Roadshow oceňuji především zapojení firem z různých odvětví. Většina z nich je při sdílení naprosto otevřená. Vyhovuje mi také spojení online plus offline akcí.”
Matyáš Lustig, Outboxers

Není ale čas ztrácet čas, v září plnou parou pokračujeme do čtvrtého běhu. Na zapojené firmy opět čeká pět nabitých měsíců. Na možné omezení už je pořadatelský tým tentokrát připraven. Kromě možnosti pořádat akce online i offline, kladou si za cíl firmám tentokrát pomoci pořádat akce také v hybridním formátu, aby si roadshow užily jak firmy s volnějšími tak ty s přísnějšími vnitřními nařízeními.

Aktuálně účast zvažuje zhruba čtyřicítka firem. Účastníci roadshow budou mít jedinečnou možnost nahlédnout pod pokličku firem jako je IKEA, ŠKODA Auto, Lasvit nebo KPMG.

Chtěli byste se podívat také? Pár míst stále zbývá, tak neváhejte a přihlašte se!

Nepřehlédněte