Trendy
Starší jsou často otevřenější změnám než mladá generace, říká Luboš Malý, který pomáhá firmám vstávat z mrtvých
Luboš Malý, spoluzakladatel platformy Red Button, sám sebe označuje za informačního architekta. Tedy člověka dávajícího do pohybu změny, které potřebují firmy, jimž trochu dochází dech či které se po…
Firmy čelí rekordnímu počtu změn. Jedna je zásadní
Aktuální výzvy zahlcují firmy natolik, že odkládají koncepční rozhodnutí a ohrožují budoucí růst. V praxi tuto skutečnost potvrzuje transformační architekt Luboš Malý, který se podílel na mezinárodní…
Místo výuky angličtiny AI. Jak na firemní transformaci podle Luboše Malého z Red Button EDU?
Luboš Malý mluvil o tom, jak se připravit na změnu pracovního trhu. Podle něj nemá smysl čekat, protože tyto změny se dějí kontinuálně přinejmenším od začátku průmyslové revoluce. Děje se to teď, prot…
Luboš Malý: I lidé, kteří měli chuť se posouvat, jsou po covidu vyčpělí
Luboš Malý má zkušenosti z nadnárodních firem, kde se staral hlavně o inovace a vzdělávací projekty. V současné době vede Red Button Edu. Luboš přijal pozvání do podcastu Po HRstech, ve kterém mluvil…
Ján Košturiak: Budúcnosť výroby
To, o čom sme kedysi snívali sa stáva skutočnosťou, ktorá však v mnohom presahuje naše pôvodné predstavy. Rýchlosť zmien ale aj ich následky sú obrovské. Je ťažké predpovedať budúcnosť, plánovať inves…
Inovácie a Slovensko.
Aké sú trendy, ktoré menia Európu, svet a Slovensko, ako by sa mali budovať inovačné ekosystémy a čo by sme sa mohli naučiť od krajín, ktoré nás v inováciách predbehli?
Sdílení se stává preferovanou formou učení se českých a slovenských firem
Víte, že si toho nejvíce zapamatujete z učení druhých? Na principu sdílení toho, co jsme se naučili, funguje také jeden z produktů sítě Red Button—Innovation Roadshow. A právě v září startuje již čtvr…
Nový svět a inovace očima Jána Košturiaka
Postřehy a pohledy Jána Košturiaka k tomu, jak vypadá nový svět a jaké vlastnosti se v něm nejen leaderům budou hodit. Aneb podívejte se pod pokličku přípravy na přímý přenos Home Office TV :)
Jána Košturiak pro Týždeň: Reštart po víruse
V mnohých krajinách sa dnes hľadá balansovanie medzi „vypnutím“ ekonomiky a bojom proti vírusu. Hľadajú sa stratégie reštartu a návratu do pôvodného stavu. Reštart bude, ale do pôvodného stavu sa svet…
Montovna dlouhodobou prosperitu nezajistí, část 6.
Pokračujeme v transformačním procesu montovny, tj. podniku, který nemá vlastní produkt či službu, nemá značku, a nemá ani přístup ke koncovému zákazníkovi. V minulém vydání jsme se zabývali motivací,…
Montovna dlouhodobou prosperitu nezajistí, část 5.
Pokračujeme v našem seriálu o transformačním procesu montovny, tj. podniku, který nemá vlastní produkt či službu, nemá značku a nemá ani přístup ke koncovému zákazníkovi. V minulém vydání jsme se zabý…
Direct People: První studie o cirkulární ekonomice v Česku je tu (CZ/ENG)
Cirkulární ekonomika je obrovská příležitost pro firmy i šance pro planetu. Proto je i jedním z prioritních témat Evropské unie, která chystá na podporu cirkulárních projektů dotační program. Díky cir…
Montovna dlouhodobou prosperitu nezajistí, část 4.
Pokračujeme v našem seriálu o transformačním procesu montovny, tj. podniku, který nemá vlastní produkt či službu, nemá značku a nemá ani přístup ke koncovému zákazníkovi. V minulém vydání jsme se zabý…
Montovna dlouhodobou prosperitu nezajistí, část 3.
Pokračujeme v transformačním procesu montovny, tj. podniku, který nemá vlastní produkt či službu, nemá značku, a nemá ani přístup ke koncovému zákazníkovi. V minulém čísle jsme se zabývali ustavením z…
Jak se vzdělává (Agilní) coach
Nedávno jsem dostal dva zajímavé dotazy: Jak se jako kouč vzděláváš ty? Jak může naše firma získat desítky zkušených koučů, když u nás má s Agilitou málokdo praktickou zkušenost?
Montovna dlouhodobou prosperitu nezajistí, část 2.
V minulém vydání jsme si vysvětlili pojem montovny. Jak z toho ven? Prvním důležitým krokem je přiznat si submisivní pozici v globálním dodavatelském řetězci a sebrat odvahu ke změně. Odvážní čeští ma…
Montovna dlouhodobou prosperitu nezajistí, část 1.
Jaké aktivity přinášejí nejvyšší a nejnižší přidanou hodnotu? Nejvyšší vytváří výzkum a vývoj a služby koncovým zákazníkům. Na pomyslném dně žebříčku aktivit s nejnižší přidanou hodnotou jsou výroba a…
Datová horečka stoupá: v osudí je virtuální zlato 21. století
Obchodní model minulého století by se při troše zjednodušení dal shrnout do rovnice = poskytování přidané hodnoty za platbu penězi. Jednadvacáté století nás posouvá zase o kus dál.
Puberťáci s nálepkou Z vstupují na scénu
Poslední tři čtyři roky se z každého druhého „bórdrůmu“ ozývalo unisono: „Co vlastně chtějí ti mileniálové? Proč pro ně nejsme atraktivní? Jak s nimi máme komunikovat? Je evidentní, že tahle mileniálo…