TIP Davida Vrby #003

Dobré ráno! Ale vážně

Myslím, že skoro všichni tak nějak podceňujeme roli „dobrého rána“. Těm ostatním, kteří již prozřeli a pochopili, jak je důležité pro celý den, aby bylo ráno opravdu dobré, se omlouvám za spam. Ráno, tedy prvních 60 až 90 minut po probuzení, může totiž ovlivnit celých následných 12 hodin, než opět ulehneme. Věřte mi, říkají to i odborníci.

A jsou to často právě ty velmi malé věci, které nám mohou ráno pokazit nebo naopak vylepšit, a tak nastartovat skvělý den. To znamená, naší snahou by mělo být za a) nenechat si ráno za žádnou cenu pokazit. Vzpomeňte si na hádky s parterem/partnerkou o maličkostech, na ranní zácpy (myslím dopravní), na cizí zaparkované auto na vašem oblíbeném místě (doplňte si…).

Ale hlavně za b) bychom se měli proaktivně snažit si ráno vylepšit. Je nutné si uvědomit, že není dobrého rána bez dobrého spánku. Spánek je základem zdraví, nejen dobrých rán, a to není hloupé cliché. Když se tedy vyspíme do růžova, co dál?

Mně osobně pomáhá následující aktivita. Než vstanu z postele, nechávám si projít hlavou (3-5 minut) pár myšlenek na téma, jak je život hezký, jak se mám(e) vlastně dobře. Tato forma „primingu“, jistého nastavování mysli, u mě absolutně skvěle funguje. K tomu 10 minut meditace a venku mohou padat kroupy a mně bude i tak dobře.

Ranních rituálů pro nastartování skvělého dne může být spousta. Tim Ferriss jim věnuje ve své knize Nástroje titánů celou kapitolu. Někdo si píše žurnály, někdo vzpomíná na lidi, kterým přeje krásný den. Ať zvolíte cokoli, myslete na to, jak důležité je začít každý den dobře, s dobrou energií, s dobrou náladou, optimistickým nastavením mysli. Kéž bych na tohle přišel už před 20 lety, nikoli před pěti. :)

Tak ještě jednou, dobré ráno!

David

Nepřehlédněte

TIP Davida Vrby #63: Špenát v zubech

TIP Davida Vrby #62: Máte 3P pohromadě?

TIP Davida Vrby #61: Jste kreativní?

TIP Davida Vrby #60: Můj chrám, mé auto.