TIP Davida Vrby #075: Meeting, meeting a zase meeting!

Manažerský tip Davida Vrby. Každé pondělí. K ranní kávě. Tipy z praxe Davida Vrby.

Meeting, meeting a zase meeting!

Dobře si pamatuji, jak jsme si v 3M (firmě, pro kterou jsem 20 let pracoval) dělali legraci, že její název vznikl jako zkratka právě z: meeting, meeting, meeting.

Meetingy jsou často vnímány jako zdroj všeho zla ve firmách. Viděl jsem mnoho statistik na téma, kolik času stráví manažer na nesmyslných jednáních všeho druhu. Třeba podle The Muse je až 67 % jednání neefektivních.

Musí to tak ale být? Nemyslím. Na meetingu se dá spousta věcí vyřešit. Mohou zlepšit vztahy. Jsou nástrojem komunikace. Takto bych mohl pokračovat. Je to jako se vším. Nejde o myšlenku (ta je veskrze dobrá). Jde o její realizaci.

Máte u vás ve firmě nastavená pravidla, která se týkají meetingů? Rozdělujete je (už v pozvánce) na ty, kde se rozhoduje, kde se informuje a kde se třeba jenom brainstormuje? Jasné očekávání je základem úspěchu. Jsou vaše meetingy dobrovolné, či povinné? Jsem spíše pro to druhé. Jsou pravidelné, nebo nahodilé? Moc se přimlouvám, tak jako Verne Harnish, pro jistou pravidelnost.

Když už na meetingu jste, máte jasné dohody, jak se na něm chovat? Mluvím i o základní hygieně typu - vždy mluví jen jeden, pravidla pro používání telefonů... Víte, zda se tam lidé cítí bezpečně? Asi jste už slyšeli o výsledcích projektu Google Aristotle.

Opravdu mnoho faktorů ovlivňuje, jestli jsou vaše meetingy nástrojem efektivity, progresu a vývoje, nebo zmařeným časem.

Moc doporučuji, udělejte si revizi meetingů. Vtáhněte do toho lidi. Určitě vás to posune!

— David