Jak na firemní kulturu (2) - Kde začít

Tým je odrazem leadera a leader je ten, kdo určuje, jaká firemní kultura ve firmě bude. Ať je vám to milé, nebo ne, ryba smrdí od hlavy. Takže pokud jste šéf a říkáte si, že vaše firemní kultura zrovna dvakrát nevoní, tak přichází ten správný čas na sebereflexi. V tomto článku vám popíši, jak začít s budováním lepší firemní kultury. A hlavně kde začít. :)

Jak jsou na tom firmy?

Kdysi jsem narazil na studii Gallupu z roku 2017 týkající se stavu firemních prostředí na celém světě a nestačil jsem se divit. Tak špatná čísla jsem teda nečekal. Podle této studie je celosvětově 15 % zaměstnanců angažovaných (motivovaných), dalších 67 % je demotivovaných a 18 % zaměstnanců dokonce škodí.

Když to přeložím do své metafory s ohýnkem - jen 15 % lidem hoří ohýnek, 67 % má vyhaslé ohniště a 18 % lidí běhá po firmě s hasičákem a hasí ostatní. To je dost špatné, nemyslíte?

A jak to máte u vás? Kolik zapálených lidí máte u vás ve firmě?

Ryba smrdí od hlavy

Takže pokud jste šéf, zpozorněte. Budu teď osobní. Pokud nejste šéf, pošlete tento článek svému šéfovi se vzkazem, že pokud mu to bude dávat smysl, rád ho přivítám u nás v IRESOFTu na sušence a dodám mu energii ke změně.

Je potřeba si uvědomit dvě základní myšlenky. První je tato:

Spodní hranice firemní kultury je dána tím nejhorším tolerovaným chováním.

Dokud budete jako šéf tolerovat chování, které je v rozporu s hodnotami firmy, tak tím umožňujete, aby se firma propadala hlouběji a hlouběji. Úroveň firemní kultury tím klesá.

Nepřehlédněte

Libor Mertl: Od průšvihu k průšvihu s nadšením

Daniel Gamrot nejen o digitální produktivitě

Je nutné vždy definovat, jakého obchodního manažera vlastně firma chce

Jak fungují Kamarádi do deště?