#Tip 3 - Smysl v práci
Nakolik lidé u vás v týmu vědí, jaký skutečný smysl má jejich každodenní práce? Komu a jak jejich činnost reálně pomáhá? Pokud lidé dlouhodobě nevidí smysl v tom, co dělají, nemohou být angažování. Přiblížit týmu smysl lze například prostřednictvím příběhu zákazníka.
Příkladem může být ukázka z náborové agentury, kde team leader zorganizuje pro svůj tým offsite, výjezd mimo prostory kanceláře. Jeden z bodů agendy bude pro členy týmu překvapením. Team leader totiž předem obvolá klienty, kteří byli někým z týmu úspěšně umístěni, s prosbou, zda by byli ochotni nasdílet svůj příběh. Přímo na offsitu zavolá jednomu klientovi každého člena týmu. Klient na hlasitém odposlechu přede všemi nasdílí svůj příběh. Který může vypadat třeba takhle:
Takové společně strávené týmové odpoledne může povzbudit tým a zlepšit morálku na dlouhé měsíce. Lidé chtějí většinou svou práci odvádět dobře. Hodně jim v tom pomůže mít jasno v tom, jaký význam má jejich díl v celkovém kontextu. Je důležité, aby věděli, že a jak konkrétně má jejich práce pozitivní dopad na životy jiných lidí.
Důkazem, že smysl je už teď ve firmách tématem, je třeba firma Ferring, kde v rámci povinného celofiremního školení bezpečnosti zvou lékaře, který lidem ukazuje, jak produkty, které vyrábí, pomáhají pacientům. Nebo v Sonnentoru, království bylinek, koření a čajů, jednou za rok v rámci Čejkovických bylinkových slavností, prodávají u stánků lidé z výroby. A mají tak skvělou možnost přijít do kontaktu s koncovým zákazníkem.
Rozvíjet téma smyslu může pomoci. Pokud chcete jít ještě dál a výrazně zvýšit týmovou efektivitu, pořiďte si Workshop Box, sadu 8 rozvojových workshopů bez potřeby externího facilitátora.
PS Podívejte se na:
#Tip 1 - 5 týmových dysfunkcí
#Tip 2 - 10 společných věcí