Aktualizováno: 5x Petr Skondrojanis o českých firmách a jejich firemních kulturách. Jak se jimi můžete inspirovat i vy?

Série videí s Petrem Skondrojanisem o tom, proč je firemní kultura strategickou součástí byznysu, jak ji ve své firmě objevit a jak ji dále budovat. Petr, jak známo, stojí za úspěšným projektem COCUMA – tedy tržištěm firemních kultur. Rozhovory s ním vede Jiří Rostecký, autor webu Mladý Podnikatel.

V prvním videu se společně podívali na to, co to vlastně firemní kultura je a jak vzniká. Rozebrali, jaké jsou její dopady na byznys firmy a proč je tak její strategickou součástí. Zmínili i to, jak firemní kulturu ovlivňuje sám zaměstnavatel a zda existuje něco jako dobrá a špatná kultura.

Petr ve videích vše rozebírá i na praktických příkladech českých a zahraničních firem. Díky svému portálu Cocuma.cz, na kterém firmy inzerují nejen svoje otevřené pracovní pozice, ale především svůj příběh a kulturu, má Petr možnost nahlédnout do řady firem, vyzpovídat jejich zaměstnance a o svoje zkušenosti se s námi ve videích podělit.

Kliknutím na obrázek spustíte video v novém okně.

V dalším videu si pánové povídali o tom, jak můžete i vy zjistit, jakou má vaše firma vnitřní kulturu a co pro vás taková informace znamená.

Je obecně známo, že kulturu firmy ovlivňuje především její šéf. Nicméně faktorů, které mění náladu ve firmě, hodnoty jejích zaměstnanců a její celkové fungování, je více. Ostatně přesvědčte se sami v druhém díle téhle série:

Kliknutím na obrázek spustíte video v novém okně.

O vnitřních kulturách firem se toho v posledních letech píše a natáčí poměrně hodně. Jenomže jak určit, jakou kulturu by měla mít zrovna vaše firma, jaké by měla mít vlastnosti a co vše by měla svým zaměstnancům nabízet? A z čeho by uvěřitelná vize vaší firemní kultury měla vycházet?

Odpovědi na tyhle nelehké otázky najdete v dalším videu:

Kliknutím na obrázek spustíte video v novém okně.

Další díl nabízí odpověď na otázku: Jak ověřit, že naše vize o její podobě dává smysl nejen nám, ale i ostatním lidem?

Hodně podnikatelů si totiž vymyslí něco (a začne to prosazovat před zaměstnanci), čemu ale nikdo nevěří. Není to autentické, uvěřitelné a často ani pochopitelné. Hodnoty, kterými se podnikatel najednou ohání, neodpovídají hodnotám jeho zaměstnancům. A tak vzniká velký zmatek, který vede k napětí uvnitř firmy a odchodu jejích největších talentů.

Kliknutím na obrázek spustíte video v novém okně.

Každý člověk je jiný a má jiné kvality. Podnikatelé se však potřebují obklopovat lidmi, kteří jim pomohou dosáhnout jejich firemní vize.

V dalším videu se dozvíte, jak takové lidi najít a podle čeho je vybírat.

Kliknutím na obrázek spustíte video v novém okně.

Copyright ke všem videím patří autorovi a moderátorovi Jiřímu Rosteckému. Jestli se vám líbí formát jeho videí, určitě se podívejte na web MladyPodnikatel.cz, najdete tam spoustu dalších užitečných videorozhovorů z podnikatelského prostředí.

Podcast

MladýPodnikatel.cz je co do počtu epizod největší český podcast o podnikání a marketingu. Každý týden na něm přibývají nové epizody, ve kterých Jirka Rostecký zpovídá úspěšné podnikatele, zkušené manažery, marketéry, novináře a další osobnosti.

Všechny epizody můžete sledovat buď ve formě videí, nebo ve formě audio podcastů. Pokud zvolíte podcasty, jsou 2 možnosti, jak to udělat:

1) V odkazu na každé z videí si ho můžete v jeho pravém horním rohu stáhnout jako audio.

2) Podcast na iTunes (Stačí si např. ve vašem iPhonu otevřít aplikaci Podcasty (měli byste ji mít předinstalovanou) a v ní vyhledat kanál s názvem „MladýPodnikatel.cz“.)

Nepřehlédněte

TIP Davida Vrby #62: Máte 3P pohromadě?

TIP Davida Vrby #61: Jste kreativní?

TIP Davida Vrby #60: Můj chrám, mé auto.

TIP Davida Vrby #59: Stabilní trojnožka