Série videí s Petrem Skondrojanisem o tom, proč je firemní kultura strategickou součástí byznysu, jak ji ve své firmě objevit a jak ji dále budovat. Petr, jak známo, stojí za úspěšným projektem COCUMA – tedy tržištěm firemních kultur. Rozhovory s ním vede Jiří Rostecký, autor webu Mladý Podnikatel.
V prvním videu se společně podívali na to, co to vlastně firemní kultura je a jak vzniká. Rozebrali, jaké jsou její dopady na byznys firmy a proč je tak její strategickou součástí. Zmínili i to, jak firemní kulturu ovlivňuje sám zaměstnavatel a zda existuje něco jako dobrá a špatná kultura.
Petr ve videích vše rozebírá i na praktických příkladech českých a zahraničních firem. Díky svému portálu Cocuma.cz, na kterém firmy inzerují nejen svoje otevřené pracovní pozice, ale především svůj příběh a kulturu, má Petr možnost nahlédnout do řady firem, vyzpovídat jejich zaměstnance a o svoje zkušenosti se s námi ve videích podělit.
V dalším videu si pánové povídali o tom, jak můžete i vy zjistit, jakou má vaše firma vnitřní kulturu a co pro vás taková informace znamená.
Je obecně známo, že kulturu firmy ovlivňuje především její šéf. Nicméně faktorů, které mění náladu ve firmě, hodnoty jejích zaměstnanců a její celkové fungování, je více. Ostatně přesvědčte se sami v druhém díle téhle série:
O vnitřních kulturách firem se toho v posledních letech píše a natáčí poměrně hodně. Jenomže jak určit, jakou kulturu by měla mít zrovna vaše firma, jaké by měla mít vlastnosti a co vše by měla svým zaměstnancům nabízet? A z čeho by uvěřitelná vize vaší firemní kultury měla vycházet?
Odpovědi na tyhle nelehké otázky najdete v dalším videu:
Další díl nabízí odpověď na otázku: Jak ověřit, že naše vize o její podobě dává smysl nejen nám, ale i ostatním lidem?
Hodně podnikatelů si totiž vymyslí něco (a začne to prosazovat před zaměstnanci), čemu ale nikdo nevěří. Není to autentické, uvěřitelné a často ani pochopitelné. Hodnoty, kterými se podnikatel najednou ohání, neodpovídají hodnotám jeho zaměstnancům. A tak vzniká velký zmatek, který vede k napětí uvnitř firmy a odchodu jejích největších talentů.
Každý člověk je jiný a má jiné kvality. Podnikatelé se však potřebují obklopovat lidmi, kteří jim pomohou dosáhnout jejich firemní vize.
V dalším videu se dozvíte, jak takové lidi najít a podle čeho je vybírat.
Copyright ke všem videím patří autorovi a moderátorovi Jiřímu Rosteckému. Jestli se vám líbí formát jeho videí, určitě se podívejte na web MladyPodnikatel.cz, najdete tam spoustu dalších užitečných videorozhovorů z podnikatelského prostředí.