CULT Limoncello efekt

Každý den můžete udělat drobnost s velkým efektem. Když vám život dá citróny, udělejte z nich limoncello.

Po několika letech, co jsme neměli kapacity na to, abychom udělali náš skvělý CULT magazín, který byl postavený jako taková introspekce do toho, co nás baví ohledně firem, firemních kultur a příběhů, jsme tady zase. Hurá! A protože jsme samozřejmě pečliví na kvalitu, chceme si na tom pokaždé dát záležet. Jak se nám rozrůstala Cocuma, tak jsme zjistili, že nemáme pořádně kapacitu na to, abychom to dělali. A teď máme Barču, která si to vzala pod palec jako šéfredaktorka.

No a nyní čtete po čase obnovené číslo, které jsme nazvali Limoncello efekt. Tento termín se mi líbí už dlouho a když jsme před půlrokem stavěli společně s Benefit Plus v Opero konferenci pro HR profesionály, tak jsme přemýšleli nad konceptem a konečně vznikl prostor pro limoncello efekt aneb něco malého s velkým efektem.

Proč limoncello efekt?

Protože máme za sebou 2 roky poměrně náročného času a ten pořád neutichá. Je tady válka na Ukrajině, inflace, zdražování, čeká nás zpomalení ekonomiky a lidé jsou unavení. Když se zeptáte psychologů na to, jak se cítit líp, tak vám řeknou, že v podobném naladění, kdy je to náročné, skvěle fungují malé drobné radosti.

Třeba si zajít na procházku nebo si dát dortík v kavárně - něco, co moc nestojí, ale má velký vliv. Takové drobné radosti vám dokážou zlepšit ten den natolik, že přestanete myslet na ty velké průšvihy, které jsou kolem nás. Martin Seligman, zakladatel pozitivní psychologie v experimentu odhalil, že když si američtí vojáci ve Vietnamu psali každý večer 3 věci, které je ten den potěšily, tak se tím snížilo o docela velké procento množství sebevražd. Tedy, že pozitivní psychologie prostě funguje.