Reference na Petra Skondrojanise: Cocuma nám pomohla vybudovat dokonalý branding

Sešel jsem se s Martinem Čermákem, HR manažerem strojírenské firmy TGS, aby mi v krátkosti popsal spolupráci s Petrem Skondrojanisem a jeho Cocumou. Bavili jsme se o tom, jak se mu s Petrem pracovalo, čeho si na jeho práci nejvíc cení a jak profil TGS na Cocumě ovlivnil jejich pozici na českém trhu.

Představení na úvod.

TGS je rodinná strojírenská firma s maximálním zaujetím do oboru a vášní pro moderní strojírenství.

Cocuma je unikátní tržiště firemních kultur. Jde o místo, na kterém Petr Skondrojanis sbírá příběhy jedinečných českých firem, které lidem kromě práce nabízí i dlouhodobé vize, smysl a hodnoty. Příběhy firem, které si zaslouží být vidět.

A teď k situaci. I rodinná strojírenská firma s tradicí, jakou TGS bez pochyby je, dospěla do bodu, kdy se musela začít přizpůsobovat době a trhu. Společně s rozvojem lídrů se na stole objevila otázka firemní prezentace. A na tu si TGS najalo Petra Skondrojanise a Cocumu.

Cíl? Ukázat, jak to u nás vypadá

„Když jsem v TGS začal dělat personální politiku, tak jsem se zařekl, že klasické inzertní portály budu používat co nejméně“, říká Martin Čermák. Nechtěl, aby se mu na inzerát ozýval každý, kdo „jenom“ hledá práci. „A právě Cocuma nám umožnila doopravdy ukázat, co jsme zač“, dodává.

Několikrát už se mi stalo, že na pohovor přišel člověk čistě proto, že ho zaujala naše firemní kultura. Zajímalo ho, jestli je pravda to, co se o nás píše na Cocumě. A co je na tom nejlepší, lidi už si neuvědomují, že jde o profil na Cocumě. Berou ho jako přímou součást našich stránek…
Martin Čermák, TGS

TGS se dlouhodobě snaží ukázat, že strojařina je sexy. Svůj profil na Cocumě vnímají jako perfektní způsob, jakým téhle vize dosáhnout. „Cocuma nám pomáhá dotvářet obrázek, jakým chceme navenek působit“, vypráví Martin. A během rozhovoru ještě zmíní, jak Cocuma TGS pomohla s vytvořením perfektního brandingu.

Já prostě nesouhlasím s hláškou všech personalistů, že nejsou lidi. Oni jsou, jen nepracují v TGS. A já musím najít kanály, jak se k nim dostat. Cocuma přesně takovým kanálem je.
Martin Čermák, TGS

Byť má TGS sídlo v Mýtě u Rokycan, její jméno sahá daleko za hranice Plzeňského kraje. „Zafungovalo to tak, že mi přišly životopisy z druhé strany republiky. Dokonce mám teď ve výběru i obraběče z Jižní Afriky. Sice nepřišel jenom díky Cocumě, ale ten přesah je nepopiratelný. Ozval se mi například i PHP programátor. Takové lidi nemáme jak zaměstnat. Ale ten náš profil se jim líbí natolik, že to zkouší“, dodává.

Ten nápad » ukazovat firmy takové, jaké jsou « a vytvářet elitní klub těch opravdu zajímavých firem, fakt funguje. A působí hlavně na lidi, kteří jsou sami něčím zajímaví. Ne na lidi, kteří JEN hledají práci.
Martin Čermák, TGS

Na závěr uvádí Martin ještě jeden příklad z minulého týdne: „Volal mi kluk z konkurenční firmy, že viděl náš profil na Cocumě. Že se rozhoduje mezi dvěma firmami, ale že se mu strašně líbí, jak se umíme prodat. Takže volá přímo mně.“

Abychom tu ale jenom nechválili, přišla řeč i na Skondrovo časové vytížení. Těžko ale říct, jestli jde o úplné mínus. „Přecijen to značí, že jde o kvalitu“, zamýšlí se Martin. „A kvalitu, jak se říká, si musí člověk zaplatit, nebo na ni počkat“, dodává.

Martinova slova závěrem? „U Skondra si cením jeho nadhledu. Kolikrát člověk něco vymyslí, ale neví, co s tím. Skondr takové nápady dokáže vyslechnout a poradit tak, že to elegantně zapadne“, uzavírá Martin.

Petr Skondrojanis o spolupráci s TGS

TGS je neobyčejná firma převážně svou odvahou investovat do věcí, které se vám hned tak nevrátí na konci kvartálu. To je totiž pro výkonové strojírenství typické. Proč investovat do barevných šaten, když nejde změřit, jak to zvýší výkon?

Když jsem je navštívil poprvé, zaujalo mě pár věcí. Za prvé se rozhodli investovat nemalé prostředky do profilu na portálu, který měl v tu dobu kolem dvaceti firem a vůbec nebylo jisté, jak bude fungovat. Odvážné a na strojírenskou firmu mimo Prahu velmi neobvyklé. Většinou musíme obhajovat, že to opravdu bude fungovat…

Za druhé pochopili, že profil na Cocuma je nástrojem a ne samospásným řešením. Martinovi bylo jasné, že se musí sakra ohánět, aby našel ty správné lidi, a že musí využívat všech možných nástrojů. Cocumu považoval za nejlepší řešení díky kvalitě a naší schopnosti vizualizovat jedinečnost.

V neposlední řadě sedí majitel přímo mezi lidmi, nemají žádný sekretariát ani vedení v jiné budově. Board je prostě mezi lidmi. A takové firmy hledáme. Naším cílem je vytáhnout z celé České republiky a potažmo Evropy právě tyhle odvážné a skvělé firmy a těm věnovat prostor. TGS věřím, že bude hrát zásadní roli při proměně strojírenství. A my jí v tom pomůžeme, jak budeme umět.

Další obsah spojený s Petrem Skondrojanisem – rozhovor o Cocumě a jeho přístupu k práci, reportáž z jeho talkshow Culture Rocks nebo jeho vlastní videorozhovory Cult Talks – najdete na jeho profilu. Včetně kontaktů a odkazů na jeho další projekty.

Nepřehlédněte

Petr Skondrojanis: Jak české firmy budují svou firemní kulturu a jak se jimi můžete inspirovat i vy

TIP Davida Vrby #019

TIP Davida Vrby #018

Michal Kalousek: Jak nenaštvat mámu aneb jak inovovat ve velkých firmách

TIP Davida Vrby #017

Budování osobní značky jako cesta k pracovním nabídkám

TIP Davida Vrby #016

TIP Davida Vrby #015

Jak se vzdělává (Agilní) coach

TIP Davida Vrby #014

TIP Davida Vrby #013

I ♥ RETRO

Sandra Fridrichová: Frank v Modré pyramidě pomohl nastartovat velké změny

TIP Davida Vrby #012

TIP Davida Vrby #011

TIP Davida Vrby #010

CULTmag vol3: HR jsou jako prášky

TIP Davida Vrby #009

TIP Davida Vrby #008

TIP Davida Vrby #007

TIP Davida Vrby #006

TIP Davida Vrby #005

TIP Davida Vrby #004

TIP Davida Vrby #003

TIP Davida Vrby #002

TIP Davida Vrby #001

Petr Skondrojanis: Skvělým firmám pomáhám být ještě lepší

Nepoměr žen a mužů ve firmě aneb Zkoušíme vyřešit slepou skvrnu

5 typů zaměstnanců + 1 navíc

Jak na rozjezd firmy

CULTURE ROCKS, pokec na podiu s jedinečnými lídry současnosti

Roman Stupka: Chcete změnit svou firmu k lepšímu? Pak musíte nejdřív změnit sebe

Puberťáci s nálepkou Z vstupují na scénu

JAK SE Z TOHO NEPO... v digitální době?

Hodnota pro firmu není jen v tom, co víte, ale i co sdílíte…

CULT vol 2: Nezapomněli jsme si hrát?