Sešel jsem se s Martinem Čermákem, HR manažerem strojírenské firmy TGS, aby mi v krátkosti popsal spolupráci s Petrem Skondrojanisem a jeho Cocumou. Bavili jsme se o tom, jak se mu s Petrem pracovalo, čeho si na jeho práci nejvíc cení a jak profil TGS na Cocumě ovlivnil jejich pozici na českém trhu.
Představení na úvod.
TGS je rodinná strojírenská firma s maximálním zaujetím do oboru a vášní pro moderní strojírenství.
Cocuma je unikátní tržiště firemních kultur. Jde o místo, na kterém Petr Skondrojanis sbírá příběhy jedinečných českých firem, které lidem kromě práce nabízí i dlouhodobé vize, smysl a hodnoty. Příběhy firem, které si zaslouží být vidět.
A teď k situaci. I rodinná strojírenská firma s tradicí, jakou TGS bez pochyby je, dospěla do bodu, kdy se musela začít přizpůsobovat době a trhu. Společně s rozvojem lídrů se na stole objevila otázka firemní prezentace. A na tu si TGS najalo Petra Skondrojanise a Cocumu.
Cíl? Ukázat, jak to u nás vypadá
„Když jsem v TGS začal dělat personální politiku, tak jsem se zařekl, že klasické inzertní portály budu používat co nejméně“, říká Martin Čermák. Nechtěl, aby se mu na inzerát ozýval každý, kdo „jenom“ hledá práci. „A právě Cocuma nám umožnila doopravdy ukázat, co jsme zač“, dodává.
TGS se dlouhodobě snaží ukázat, že strojařina je sexy. Svůj profil na Cocumě vnímají jako perfektní způsob, jakým téhle vize dosáhnout. „Cocuma nám pomáhá dotvářet obrázek, jakým chceme navenek působit“, vypráví Martin. A během rozhovoru ještě zmíní, jak Cocuma TGS pomohla s vytvořením perfektního brandingu.
Byť má TGS sídlo v Mýtě u Rokycan, její jméno sahá daleko za hranice Plzeňského kraje. „Zafungovalo to tak, že mi přišly životopisy z druhé strany republiky. Dokonce mám teď ve výběru i obraběče z Jižní Afriky. Sice nepřišel jenom díky Cocumě, ale ten přesah je nepopiratelný. Ozval se mi například i PHP programátor. Takové lidi nemáme jak zaměstnat. Ale ten náš profil se jim líbí natolik, že to zkouší“, dodává.
Na závěr uvádí Martin ještě jeden příklad z minulého týdne: „Volal mi kluk z konkurenční firmy, že viděl náš profil na Cocumě. Že se rozhoduje mezi dvěma firmami, ale že se mu strašně líbí, jak se umíme prodat. Takže volá přímo mně.“
Abychom tu ale jenom nechválili, přišla řeč i na Skondrovo časové vytížení. Těžko ale říct, jestli jde o úplné mínus. „Přecijen to značí, že jde o kvalitu“, zamýšlí se Martin. „A kvalitu, jak se říká, si musí člověk zaplatit, nebo na ni počkat“, dodává.
Martinova slova závěrem? „U Skondra si cením jeho nadhledu. Kolikrát člověk něco vymyslí, ale neví, co s tím. Skondr takové nápady dokáže vyslechnout a poradit tak, že to elegantně zapadne“, uzavírá Martin.