Šetření nutně neznamená poslat firemní kulturu na čas k ledu. Je to příležitost dělat ji jinak i lépe

Když se ve firmách zeptáte, co definuje jejich kulturu, často se bohužel doslechnete především o benefitech. O nich to přitom vůbec být nemusí.

Michal Šrajer před čtrnácti lety spoluzaložil vývojářské studio Inmite, které vyvíjelo aplikace pro chytré telefony a nakonec ho koupil antivirový obr Avast. Vedle úspěšného vývoje mobilních aplikací se přitom proslavilo také pro své experimenty s firemní kulturou či demokracií v práci. A v těchto oblastech se Šrajer pohybuje dodnes. Co se teď děje ve firmách při škrtání budgetů právě s firemní kulturou?

O tom ve svém komentáři pro CzechCrunch píše Michal Šrajer. A ještě více o tomto tématu nejen on řekne na říjnové mezinárodní konferenci Happiness@Work Live!, kterou už po osmé spolupořádá. A jež si jako téma pro tento rok vybrala udržitelnost – zejména (ale nejen) v oblasti firemní kultury. Ta totiž může být ve firmách podstatným opěrným bodem v období přicházející recese.

Posledních pár let naznačuje, že možná přece jen nejsme v období nekonečného růstu ve všech oborech a oblastech. Ještě jsme nevydechli z covidu a už jsou tady výzvy, které mohou mít na společnosti i jednotlivce ještě razantnější dopady. Z firem je čím dál častěji slyšet, že témata jako firemní kultura jdou na druhou kolej. Teď je přece potřeba připravit se ve všech ohledech na možnou nadcházející krizi. A proto se musí škrtat, kde to jen jde.

Myslím si ale, že to nutně nemusí znamenat poslat firemní kulturu (nebo štěstí v práci, chcete-li) na čas k ledu. Může to být naopak příležitost uchopit ji za ten správný konec.