Zdrojový kód úspěchu. MoroSystems o přátelství, know-how a odhodlání

Na hodnotách, jako je přátelství, naslouchání, respekt a týmová práce, lze postavit úspěšný byznys. Tomáš Páral a Stanislav Hybášek tyhle základy napevno zakódovali do své technologické firmy MoroSystems a právě tomuhle kódu připisují úspěšné překlenutí krize i současný úspěch. Brněnská konzultačně-technologická firma MoroSystems dodává IT řešení pro české i mezinárodní značky, letos její obrat dosáhne 350 milionů korun.

Co stojí za úspěchem MoroSystems? Odpověď je jednoduchá: lidé a jejich přístup. „V roce 2014 jsme se potřebovali rozhodnout, jestli firmu budeme organizovat procesně, nebo lidi stmelíme pomocí společných hodnot. Volba byla jasná. Hodnoty,“ říká Hybášek.

Přátelství, respekt, svoboda, zodpovědnost a týmová práce tvoří jádro firemní kultury. „Jsme konzultanti, programátoři, designéři, softwaroví architekti, kodéři, admini. Jsme týmoví hráči a nadšenci do technologií,“ popisuje Páral. „Naším cílem vždy bylo vytvářet prostředí, ve kterém ze sebe lidé budou moci vydat to nejlepší,“ dodává.

Tyto hodnoty se osvědčily zejména v době krize. Když v roce 2020 udeřila pandemie a následná recese, MoroSystems muselo čelit velkým výzvám. „Poptávka po digitalizaci byla do té doby bezbřehá. Očekávali jsme růst, a pak to všechno padlo,“ vysvětluje Páral. Místo toho, aby se vzdali, využili výzvu jako příležitost k transformaci.

Klíčem k úspěchu se ukázalo pevné ukotvení v hodnotách firmy a přijetí neustálé změny jako přirozené součásti podnikání. „Věřím, že když se 150 lidí vydá jedním směrem, musí z toho vzniknout něco neobyčejného. Rozhodli jsme se držet hodnot a přístupu, kolem kterých jsme celou firmu vybudovali,“ popisuje Tomáš Páral.

MoroSystems má velmi stabilní tým. Tři desítky „morosystemáků“ jsou ve firmě více než deset let. Dalších pětatřicet více než pět let. „S Tomem jsme velmi vděční, že s námi dlouhodobě spolupracují,“ říká Hybášek. A Páral dodává: „Věříme v dlouhodobá partnerství, která jsou přínosná pro obě strany. Nejen ve spolupráci s kolegy, ale také s našimi zákazníky.“