Co když ve firmě nefunguje zpětná vazba? Ty problémy slýcháme stále dokola, říká Cocuma
Poslouchají od zaměstnanců, jak se jim pracuje, mapují vztahy i procesy a rozbíjejí status quo. Cocuma radí, co u společností funguje.
Jistě, pro úspěch firmy jsou důležité výsledky, říká Petr Skondrojanis, zakladatel a CEO firmy Cocuma. Jenže ony výsledky plynou z dobrých vztahů uvnitř organizace. Cocuma řeší firemní kulturu i to, co v jednotlivých společnostech skřípe. Zkušenosti nasbírala na téměř stovce firem, ve kterých provádí podrobné rozhovory se zaměstnanci. Sám Skondrojanis jich má natočeno přes pět tisíc hodin. Cílem je sdružit zajímavé firmy: třeba Rossum, Tatum, Productboard, Wrike nebo Smartlook.
„To, jak firmy fungují, nám dává dost velký vhled do toho, jak tvoří své kultury,“ vysvětluje. Zakladatel projektu v rámci lidských vztahů pracuje od svých 18 let. Byl dodavatel personálních služeb, headhunter na volné noze nebo výzkumník pro velké společnosti. Což dnes znamená přes 26 let zkušeností v oboru. Teď se věnuje mimo jiné mentoringu, firmy ho oslovují s tím, že jim něco nefunguje. „Já jim rozbiji jejich status quo a stavíme nové a moderní workflow a management postupy,“ říká.
S Petrem Skondrojanisem jsme dali dohromady základní rady o fungování dobrých vztahů mezi lidmi uvnitř firem. Na ty ostatní se přijďte podívat na naši blížící se událost v rámci série CC Uncover s tématem People Ops aneb Spokojení lidé dělají skvělou firmu. Pro další inspiraci se zas můžete začíst do několika základních pravidel podle šéfa společnosti Etnetera. Jaké jsou tedy postupy, které se podle Cocumy osvědčily?