Brain&Breakfast s Květou Vostrou

Svůj příběh a cestu k jednomu z největších úspěchů české startupové scény v květnové snídani představila zakladatelka společností Ytica a Salted CX, Květa Vostrá. Ta je považována za první dámu českých startupů.

Květa Vostrá je podnikatelka v oblasti IT, která se nebojí plavat proti proudu. Společně se svým manželem Šimonem vytvořila a po pouhých 18 měsících prodala startup Ytica americkému technologickému gigantu Twilio. Nyní stojí v čele své nové firmy Salted CX, která umožňuje byznysům, aby lépe porozuměly potřebám svých zákazníků.

Květa je žena, která se ráda rozvíjí a posouvá dál, ať už při studiu na Harvard Business School nebo každé ráno v bazénu. Její přístup k životu a podnikání je inspirován sportem, kde každý krok, i ten bolestivý, má svůj význam. Je maminkou dvou dcer. Její příběh není o opakování úspěchu, ale o neustálém zlepšování sebe sama a překonávání vlastních cílů.

Přednášku o tom, jak se staví globální firma od samotného základu a jak se od začátku buduje firemní kultura, Květa rozdělila do čtyř částí. V každé z nich se zaměřila na témata, která považuje za klíčová. A podělila se o otázky, na které si odpovídá každý den.

Malé týmy dokážou vytvořit extrémně velkou hodnotu.

Produkt

Při hledání produktu, který bude firma nabízet, je podle Květy zásadní si odpovědět na otázku, proč by měl daný produkt vůbec někoho zajímat. Přemýšlí o tom, jakou hodnotu díky produktu vytváří, a uvažuje, jak uživateli ulehčuje život. Nezapomíná na princip NIHITO*, podle kterého se nic důležitého nestane v kanceláři. Její lidé se tedy vydávají přímo ke koncovým uživatelům, sledují je při práci, mluví s nimi a zblízka zjišťují jejich potřeby. 

* Nothing important happens in the office.

Zákazníci

Květa každý den přemýšlí o tom, co udělala, aby se víc přiblížila svým zákazníkům. Je přesvědčená, že odpověď na tuto otázku by měl stejně často hledat i každý člověk ve firmě. Klienta je potřeba velmi dobře poznat a pochopit. Je třeba myslet na to, že zákazník není jistota, ale může kdykoliv odejít.

Tým, kultura, hodnoty

Velkou pozornost si podle Květy zaslouží nejen zákazníci, ale i lidé ve firmě. Každý den proto přemýšlí o tom, proč pro ni někdo chce pracovat. Věří, že je to díky prostředí, které ve firmě vytváří. Stará se o to, aby se lidé mohli rozvíjet a realizovat. Klade důraz na osobní vazby, díky nimž zná potřeby každého týmu i jednotlivých zaměstnanců. 

Styl leadershipu, Květina role ve firmě

Květa je lídr, který ostatní inspiruje a podporuje v tom, aby mohli dosahovat svých snů. S lidmi ve firmě se dělí o svoje úspěchy jak z pracovního, tak z osobního života a jde jim příkladem. Každý den se zamýšlí nad tím, co udělala pro to, aby se přiblížila svým snům. 

Co jsem se dneska naučila, abych se víc přiblížila svým snům?

Skečnout záznam z přednášky od Dominiky Kadeřábkové

Zaujalo?

Užijte si záznam či poslech a přijďte na další snídani. Těšíme se!


Kam dál?

Brain&Breakfast s Jakubem Nešetřilem - Propojování světů, které si nerozumí aneb jak se dělá API

Brain&Breakfast s Jakubem Nešetřilem - Propojování světů, které si nerozumí aneb jak se dělá API

Jakub popíše svou cestu od cestování v dětství, přes prodej firmy až po propojování veřejného a neziskového sektoru a IT v rámci Česko.Digital. Společně budeme hledat průsečíky světů, které si běžně n…

Brain&Breakfast s Ditou Malečkovou a Janem Tylem - AI - digitální lidé přicházejí

Brain&Breakfast s Ditou Malečkovou a Janem Tylem - AI - digitální lidé přicházejí

Co se stane, když spojíte přednášející na filosofické fakultě s expertem na umělou inteligenci? Je možné použít nejmodernější technologie ke vzkříšení geniálních filosofů? Je možné naučit psát stroj p…