Brain&Breakfast s Květou Vostrou - Jak se staví sen
Svůj příběh a cestu k jednomu z největších úspěchů české startupové scény v květnové snídani představila zakladatelka společností Ytica a Salted CX, Květa Vostrá. Ta je považována za první dámu českých startupů.
Květa Vostrá je podnikatelka v oblasti IT, která se nebojí plavat proti proudu. Společně se svým manželem Šimonem vytvořila a po pouhých 18 měsících prodala startup Ytica americkému technologickému gigantu Twilio. Nyní stojí v čele své nové firmy Salted CX, která umožňuje byznysům, aby lépe porozuměly potřebám svých zákazníků.
Květa je žena, která se ráda rozvíjí a posouvá dál, ať už při studiu na Harvard Business School nebo každé ráno v bazénu. Její přístup k životu a podnikání je inspirován sportem, kde každý krok, i ten bolestivý, má svůj význam. Je maminkou dvou dcer. Její příběh není o opakování úspěchu, ale o neustálém zlepšování sebe sama a překonávání vlastních cílů.
Přednášku o tom, jak se staví globální firma od samotného základu a jak se od začátku buduje firemní kultura, Květa rozdělila do čtyř částí. V každé z nich se zaměřila na témata, která považuje za klíčová. A podělila se o otázky, na které si odpovídá každý den.
Produkt
Při hledání produktu, který bude firma nabízet, je podle Květy zásadní si odpovědět na otázku, proč by měl daný produkt vůbec někoho zajímat. Přemýšlí o tom, jakou hodnotu díky produktu vytváří, a uvažuje, jak uživateli ulehčuje život. Nezapomíná na princip NIHITO*, podle kterého se nic důležitého nestane v kanceláři. Její lidé se tedy vydávají přímo ke koncovým uživatelům, sledují je při práci, mluví s nimi a zblízka zjišťují jejich potřeby.
* Nothing important happens in the office.
Zákazníci
Květa každý den přemýšlí o tom, co udělala, aby se víc přiblížila svým zákazníkům. Je přesvědčená, že odpověď na tuto otázku by měl stejně často hledat i každý člověk ve firmě. Klienta je potřeba velmi dobře poznat a pochopit. Je třeba myslet na to, že zákazník není jistota, ale může kdykoliv odejít.
Tým, kultura, hodnoty
Velkou pozornost si podle Květy zaslouží nejen zákazníci, ale i lidé ve firmě. Každý den proto přemýšlí o tom, proč pro ni někdo chce pracovat. Věří, že je to díky prostředí, které ve firmě vytváří. Stará se o to, aby se lidé mohli rozvíjet a realizovat. Klade důraz na osobní vazby, díky nimž zná potřeby každého týmu i jednotlivých zaměstnanců.
Styl leadershipu, Květina role ve firmě
Květa je lídr, který ostatní inspiruje a podporuje v tom, aby mohli dosahovat svých snů. S lidmi ve firmě se dělí o svoje úspěchy jak z pracovního, tak z osobního života a jde jim příkladem. Každý den se zamýšlí nad tím, co udělala pro to, aby se přiblížila svým snům.
Zaujalo?
Užijte si záznam či poslech a přijďte na další snídani. Těšíme se!
Kam dál?
Brain&Breakfast s Jakubem Nešetřilem - Propojování světů, které si nerozumí aneb jak se dělá API
Jakub popíše svou cestu od cestování v dětství, přes prodej firmy až po propojování veřejného a neziskového sektoru a IT v rámci Česko.Digital. Společně budeme hledat průsečíky světů, které si běžně n…
Brain&Breakfast s Ditou Malečkovou a Janem Tylem - AI - digitální lidé přicházejí
Co se stane, když spojíte přednášející na filosofické fakultě s expertem na umělou inteligenci? Je možné použít nejmodernější technologie ke vzkříšení geniálních filosofů? Je možné naučit psát stroj p…