Brain&Breakfast s Martinem Vasquezem - Síla slova

V posledních letech nabylo mluvené slovo na významu především díky šíření pomocí sociálních sítí a médií. Pozorujeme, jak slovo může změnit postoje mnoha lidí nebo dát do pohybu celé národy. Leadership postavený na příkladu a síle slova je mocným nástrojem změny jak lepšímu, tak směrem ke zlu.

Myšlenky hodné šíření

Jméno Martina Vasqueze je úzce spjato s TEDx. Pomáhá (mimo jiné) s přípravou řečníků tak, aby byli schopni zformulovat své myšlenky a cítili se na pódiu komfortně. Martinovo povídání bylo propleteno jak teorií, ukázkami projevů významých osobností, tak několika praktickými cvičeními. Hned v úvodu vtáhl publikum do děje prvním z nich. Publikum se mělo v duchu TED talks podělit se svým sousedem o myšlenku hodnou šíření na dnešní den. Lidé totiž většinou nemají pocit, že by měli myšlenky, které by měli šířit.

Pozornost publika

Snažíme-li se druhým sdělit nějakou myšlenku, měli bychom si vždy klást otázku, proč nás mají lidé poslouchat. Ideálně bychom jim ten důvod měli hned v úvodu sdělit. Naše publikum se pak snadněji rozhodne, zda prezentované myšlenky následovat, budou-li obsahovat informace, které jsou:

  • nové,
  • naléhavé,
  • prospěšné,
  • varovné.
Neumíme dělat špatná rozhodnutí, vždy se rozhoduje nejlépe, jak jsme v daný moment schopni pro sebe sama.

Dále se seznámíte s teorií, ukázkami a tipy na to, jak

  • jak získat pozornost publika a udržet ji,
  • jak formulovat argumenty, aby byly účinné,
  • jak vložit do projevu emoce,
  • jak přesvědčovat a zároveň se nedopouštět manipulace,
  • jak vyprávět silné příběhy, se kterými se lidé chtějí identifikovat.
Srozumitelnost je klíčem k tomu, aby vás lidé chtěli poslouchat, aby vaše slova byla dostatečně silná.

Zaujalo?

Užijte si záznam či poslech a přijďte na další snídani. Těšíme se!


Kam dál?

Jiří Charvát a Lukáš Venclík: Každý vaří z vody. Nikdo neví, co dělá

Úvodní věta „většinu práce dneska odvedete vy, ne my,“ překvapila téměř každého, kdo se v tu chvíli nacházel v publiku červencové snídaně Brain&Breakfast. Jiří Charvát a Lukáš Venclík si totiž připrav…

Michal Pastier: Kreativita není o jednom super nápadu

Kreativita. Slovo skloňované téměř vždy, když se mluví o reklamě, nebo marketingové komunikaci jako celku. Jenže mít jeden super nápad nestačí. Kreativita je o konzistenci a dlouhodobosti. To alespoň…