Brain&Breakfast s Martinem Vasquezem - Síla slova
V posledních letech nabylo mluvené slovo na významu především díky šíření pomocí sociálních sítí a médií. Pozorujeme, jak slovo může změnit postoje mnoha lidí nebo dát do pohybu celé národy. Leadership postavený na příkladu a síle slova je mocným nástrojem změny jak lepšímu, tak směrem ke zlu.
Myšlenky hodné šíření
Jméno Martina Vasqueze je úzce spjato s TEDx. Pomáhá (mimo jiné) s přípravou řečníků tak, aby byli schopni zformulovat své myšlenky a cítili se na pódiu komfortně. Martinovo povídání bylo propleteno jak teorií, ukázkami projevů významých osobností, tak několika praktickými cvičeními. Hned v úvodu vtáhl publikum do děje prvním z nich. Publikum se mělo v duchu TED talks podělit se svým sousedem o myšlenku hodnou šíření na dnešní den. Lidé totiž většinou nemají pocit, že by měli myšlenky, které by měli šířit.
Pozornost publika
Snažíme-li se druhým sdělit nějakou myšlenku, měli bychom si vždy klást otázku, proč nás mají lidé poslouchat. Ideálně bychom jim ten důvod měli hned v úvodu sdělit. Naše publikum se pak snadněji rozhodne, zda prezentované myšlenky následovat, budou-li obsahovat informace, které jsou:
- nové,
- naléhavé,
- prospěšné,
- varovné.
Dále se seznámíte s teorií, ukázkami a tipy na to, jak
- jak získat pozornost publika a udržet ji,
- jak formulovat argumenty, aby byly účinné,
- jak vložit do projevu emoce,
- jak přesvědčovat a zároveň se nedopouštět manipulace,
- jak vyprávět silné příběhy, se kterými se lidé chtějí identifikovat.
Zaujalo?
Užijte si záznam či poslech a přijďte na další snídani. Těšíme se!
Kam dál?
Jiří Charvát a Lukáš Venclík: Každý vaří z vody. Nikdo neví, co dělá
Úvodní věta „většinu práce dneska odvedete vy, ne my,“ překvapila téměř každého, kdo se v tu chvíli nacházel v publiku červencové snídaně Brain&Breakfast. Jiří Charvát a Lukáš Venclík si totiž připrav…
Michal Pastier: Kreativita není o jednom super nápadu
Kreativita. Slovo skloňované téměř vždy, když se mluví o reklamě, nebo marketingové komunikaci jako celku. Jenže mít jeden super nápad nestačí. Kreativita je o konzistenci a dlouhodobosti. To alespoň…