Brain&Breakfast s Jitkou Dvořákovou - Druhý život začíná po padesátce
Jitka Dvořáková se v této Brain&Breakfast dotkla mnoha témat. Její přednášku můžeme nazvat intenzivní lekcí leadershipu dnešní doby. Přes významné momenty, které ovlivnily její kariéru, se ve svém povídání dostala k exkurzi do současného rychlého (ve světě e-commerce možná ještě rychlejšího) světa.
Za všechno může mamka
Začít vyprávět životní příběh po padesátce by byla škoda a zbytečná ztráta kontextu, za co vlastně může ta mamka. Jitka proto přiblížila svou kariérní cestu, v jakých firmách a na jakých pozicích působila, a co byly hlavní lekce, které si z těchto zkušeností odnesla. Jaké je to pracovat pro japonskou firmu a po letech z ní odejít? Co se stane, když děláte reorganizaci a škrtnete svou pozici? Jaké to je, když odcházíte z firmy v emocích? Co prožíváte, když dáte pomyslnou kariérní zpátečku a vrhnete se do úplně neznámého prostředí s nálepkou 50+? A proč vymazat ze svého slovníku "to nejde"? Všechny tyto milníky spojovalo hledání a nacházení přidané hodnoty v tom, co člověk dělá, i pravidelné vystupování z komfortní zóny. Zajímavé bylo téma financí, jak a jestli si říkat o peníze a jaké to má možné důsledky.
Leadership
Na leadership jsme se podívali skrz galerii konkrétních osobností, které Jitka vnímá jako silné reprezentanty jednotlivých leadership stylů: heroického, pečujícího a hostitelského. Nechybělo vyzdvižení silných i stinných stránek jednotlivých stylů a jak kompenzovat, když to v praxi úplně neladí. Věnovali jsme se tomu, jak si sestavit ten správný tým a jak s ním dlouhodobě pracovat, aby dosahoval výsledky a udržela se motivace jednotlivců.
Život v e-commerce
Je to rychlý a v kontextu posledních dvou let ještě rychlejší svět, kde se vyplatí hledat rovnováhu mezi procesy a "děláním na koleni", aby šlo udržet konkurenceschopnost. Více jsme v této souvislosti rozebrali sousloví tzv. dvourychlostní práce. Došlo i na porovnání rozdílné dynamiky e-commerce s velkou společností např.v tom, jakou roli hraje akcionář, nebo v tom, že je člověk do jisté míry vtažen 24/7.
Zaujalo?
Užijte si záznam či poslech a přijďte na další snídani. Těšíme se!
Kam dál?
Ivan Baťka: Cesta Fosfy - služba zákazníkům jako motor podnikání
Ivan Baťka vás provede tím, jak tvořit systém řízení jako živého organismu, jehož cílem je služba zakazníkovi. Načerpejte si inspiraci od podnikatele, který v roce 1999 založil Rádio Impuls, z kterého…
Brain&Breakfast s Renatou Mrázovou - Jak vytvářet dobré pracovní prostředí
Snídaně o tom, jak je každý člověk jiný a jak na to, aby firmy vytvářely prostředí, ve kterém se každý člověk cítí dobře a je respektován, kým je. Renata Mrázová také představí svou knihu Velké ženy z…