Inovace, networking a společné řešení problémů – jak probíhal druhý běh Innovation Roadshow?

Před budovou pražského Deloitte se schází inovátoři z Česka i Slovenska, aby spolu uzavřeli druhé kolo akce s názvem Innovation Roadshow. Co jim uplynulých pět měsíců plných setkávání a sdílení zkušeností dalo a vzalo?

Projekt Innovation Roadshow uvádí do praxe principy a hodnoty, kterými se síť Red Button prezentuje. Hlavním posláním projektu je sdílení zkušeností, poskytnutí zpětné vazby a pomoc s problémy, se kterými se ostatní potýkají.

Innovation Roadshow, jak už je patrné ze samotného názvu, se zaměřuje na sdílení zkušeností s inovacemi, které jsou v současné době pro většinu firem podmínkou k udržení konkurenceschopnosti. Inovace se totiž už dlouhou dobu netýkají jen technologií, ale například i „soft skills“, jako je rozvoj firemní kultury nebo práce se zákazníky.

„Sazka mě překvapila tím, jak motivuje zaměstnance a jakými způsoby se snaží lidi do firmy dostat. Myslím, že inovace jsou o práci s lidmi a o tom, jak je motivujeme. S takovými lidmi se pak inovace daří dělat lépe.“
Monika Drobná

Proč se firmy hlásí do Innovation Roadshow?

O své know-how se v druhém běhu podělilo přes dvacet firem, jejichž zaměstnanci se poté sami mohli jít do dalších firem podívat. Motivace, proč se přihlásit, se různila – někdo chtěl představit nový způsob řešení problému, jiní se zase rozhodli prezentovat vlastní přístup k inovacím a zda se vyplatil, či naopak. Další prostě jen zajímalo, jak to funguje v jiných firmách.

Dalším z důvodů bylo přesvědčit se na vlastní oči, že existují pozitivní příklady, a také zjištění, že nejsou jediní, kdo se s inovacemi trápí. Znalost toho, že se někomu jinému povedlo překonat počáteční nezdary, vedlo mnoho z účastníkům k přesvědčení, že má cenu do inovací investovat čas i peníze.

Velmi oceňovanou výhodou bylo také to, že účastníci poznali jednotlivé firmy osobně. Naproti očekávání tak účastníci zjistili, že velká firma, korporát nebo výrobní továrna nemusí mít neohebnou strukturu a neexistující firemní kulturu, ale stačí pár nadšenců, kteří změnu iniciují.

Jaké firmy se v rámci Innovation Roadshow prezentovaly?

Často se mezi firmami, které účastníci zmiňovali jako dobré příklady, opakovala jména jako Lego Group, Slevomat.cz, Sazka, Komerční banka, AAA AUTO nebo například Deloitte CZ. Slevomat zmínil i Lukáš Obdržálek z digitální agentury Digital Ant, který si v něm našel inspiraci pro rozvoj firmy.

„Popsali vývoj firmy, která se z dvaceti nebo třiceti lidí dostala až na stovky zaměstnanců, a také, co to dělalo s firemní kulturou. Pro mě je to zdroj inspirace, protože jako firma taky rosteme.“
Lukáš Obdržálek

Chybí pivo i zapojení regionů

Na závěrečné akci byl prostor věnován i shrnutí negativ, se kterými se projekt potýká a o jejichž zlepšení se účastníci setkání poskytnutím zpětné vazby zasadili. Přestože cílem akce není stihnout všechny prezentace firem, účastníkům nejvíc vadilo, že jich kvůli běžnému pracovnímu harmonogramu a množství zajímavých akcí nestihli víc.

Rekordmanem v účasti se stal Jakub Vránek s devíti navštívenými firmami. Ani tak ale nedosáhl ani na polovinu z nich. Aby toho on i další stihli v dalším běhu víc, vypíšou organizátoři v dalším běhu sloty v jednotlivých týdnech, kam se budou firmy se svými prezentacemi hlásit.

Problémy s organizací času měli i mimopražští, kteří by uvítali více akcí v jeden den, nebo přednášku formou panelové diskuze, na které by se sešli odborníci z více firem. Mimopražským by také vyhovovalo, kdyby byly k účasti povzbuzeny firmy v regionech.

„Cítíme hendikep, že se do Ostravy zdráhají přijet firmy z Prahy,“ popsala Kristýna Mánková z Moravskoslezského inovačního centra, do kterého měla přihlášené jen dva lidi. „Přála bych si, aby motivace navštívit náš kraj byla větší a setkali jsme se s větší účastí,“ dodala. Návštěvy regionů chtějí organizátoři podpořit organizovanou dopravou z Prahy.

Jiný typ inovace

Při svém hodnocení se účastníci nedrželi jen plusů a minusů, ale sami přicházeli s nápady na zlepšení a posunutí programu dál. Často zmiňovali také to, co jim program přinesl, aniž by to vůbec čekali. Kristýna Mánková například po přednášce v DHI o koloběhu vody a její cirkulaci ví, kolik jí stojí jedno napuštění vany. Lukáš Obdržálek se díky zpětné vazbě na svou prezentaci zase dozvěděl, co změnit, aby jeho téma bylo pro účastníky relevantnější.

Nejzlomovější byla účast na Innovation Roadshow pravděpodobně pro Moniku Drobnou, která se jí tehdy ještě za Komerční banku, kde měla na starosti řízení inovací, účastnila už od prvního kola. Účast jí přinesla hned dva důležité poznatky – že svou práci dělá dobře a že po 17 a půl letech v jedné firmě je čas na změnu. Rozhodla se tedy pro inovaci vlastního zaměstnání.

Prostředí známého zaměstnavatele vyměnila za řízení rodinné firmy a stala se součástí organizačního týmu Innovation Roadshow. Ve třetím běhu, který začne v březnu, tak bude, i díky osobním zkušenostem s účastí, jejím product ownerem. „Strašně mě to baví, protože téhle platformě naprosto věřím. Je to úžasná příležitost, jak sdílet zkušenosti z oblasti inovací,“ vysvětluje, proč si zvolila právě tuto cestu.

Innovation Roadshow 3.0

Proto byla Monika Drobná tou správnou osobou, které jsme se zeptali na to, co si ze závěrečného setkání organizátoři odnesli, a jak se nové poznatky promítnou do dalšího běhu. Přestože program začal „hodně punkáčsky“, jak říká, tak je prostor posunout koncept roadshow dále.

„Bylo evidentní, že je potřeba dát firmám větší pomocnou ruku. Na úvod je lépe onboardovat a lépe propojit očekávání firem s nabízenými akcemi. A potom jim pomoci s organizací jednotlivých akcí,“ vysvětluje Drobná, jak se promění role organizačního týmu.

„Důležitá je i péče o jednotlivé firmy, aby to pro ně bylo mnohem přínosnější,“ popisuje, co se změní v práci s firmami a také s jednotlivci. Jak dále dodává, , Innovation Roadshow není jen produkt o inspiraci v inovacích, ale „je to komunita, která má mezi sebou něco sdílet. Mohou nás kdykoliv kontaktovat, když si nejsou jistí s obsahem své vlastní akce, chceme to zase posunout někam dál,“ líčí Drobná.

Dalšími novinkami bude lepší platforma, přes kterou se účastníci přihlašují a odhlašují, možnost prohlédnout si akce v kalendáři nebo prohlížení výstupů a fotek z akcí. „Začínali jsme s tabulkou v Excelu, která nám však záhy přestala stačit. Na platformě postupně pracujeme, aby byla účastníkům roadshow co nejužitečnější. Stále nás tam ale čeká ještě mnoho práce,“ doplňuje další z product ownerů Dominik Michna.

Potřebujete poslední důvod, proč se přihlásit na třetí běh?


Kam dál?

Přímo na stránky Innovation Roadshow, kde získáte všechny potřebné informace →

Zajímají vás i další akce sítě Red Button? Podívejte se na R(e)BeLeadera, vzdělávací program nejen pro leadery →

Nebo na inspirativní snídaně Brain&Breakfast, které v loňském roce přilákaly až 20 tisíc diváků →

Proč byl R(e)BeLeader Quest designovou výzvou a klíčovým momentem našich životů?

Proč byl R(e)BeLeader Quest designovou výzvou a klíčovým momentem našich životů?

V roce 2017 stál před Tomášem Turečkem a Martinem Chmelařem z RainFellows nelehký úkol. Přetvořit úspěšný program R(e)BeLeader tak, aby ho mohl absolvovat celý střední management přední slovenské bank…

Brain&Breakfast: Co se nám v roce 2019 povedlo a kam se posuneme letos?

Brain&Breakfast: Co se nám v roce 2019 povedlo a kam se posuneme letos?

Rok 2019 byl pro jeden z nejviditelnější a nejúspěšnějších projektů sítě Red Button, projekt Brain&Breakfast, přelomový! Úspěšně jsme vkročili na Slovensko, naši hosté přilákali tisíce diváků, otevřel…