Manažerský tip Davida Vrby. K ranní kávě. Tipy z praxe Davida Vrby.
Jste Humanity+?
Respektive, pracujete pro Humanity+ firmu, nebo Humanity- firmu? Tento koncept jsem poprvé slyšel od zakladatele Mindvalley Vishena Lakhianiho. Jsou firmy, bez kterých by na světě bylo hůř, protože dělají náš život nebo planetu lepší, a jsou firmy, u kterých je tomu naopak. Takto to Vishen popisuje v knize The Buddha and the Badass. Není špatná.
Vážně si položte takovou otázku. Když řeknu Humanity plus, hned mě napadá v Česku firma Nano Energies nebo uLékaře. Našla by se jich určitě spousta. Taky máte své favority. Bohužel i těch Humanity minus by se našla spousta. Mnoho firem se nachází v kategorii neutral.
Co jedny od druhých odlišuje, je poslání. Mimochodem, to je podle skvělého článku v HBR absolutně největší dlouhodobý faktor úspěchu firem. Snad to opravdu již znamená, že 50 let stará myšlenka Miltona Friedmana, je mrtvá. Ten tvrdil, že jediným posláním firem je navyšování hodnoty pro akcionáře. Za to se schovala všechna morální pochybení. Ta u VW, u Shellu nebo Wells Fargo.
Už před dvěma lety se 200 největších firem světa rozhodlo, že to chtějí mít jinak. Asi přestaly být schopny zaměstnávat dobré lidi. Je ale vlastně jedno, co byl ten hlavní důvod, důležité je, že je na světě Statement of the purpose of the corporation. Zde je poslání popsáno jinak, zcela v logice Humanity+. Pokud se tento Statement chytne tak jako dříve Friedmanův, svět má vyhráno.
Na tento tip mě navedla předmluva v knize Culture Renovation, o které jsem už psal. Jsou v ní otázky, na které si pozitivně odpoví právě jen Humanity+ firmy a jejich CEOs. Např.: Pokud budou pro vaši firmu pracovat lidé dva roky, budou zdravější a schopnější na základě této spolupráce? Budou více vtaženi do procesu podporování komunity? Budou cítit méně finančního stresu? ...
Myslím, že máme možnost se rozhodnou, pro jakou firmu budeme pracovat, jaké poslání budem podporovat. Značka ideál je propojit osobní poslání s tím firemním. Možná je v létě dobrý čas o tom zauvažovat.
Máte ve firmě černobílé lidi?
Všimli jste si, že máte ve firmě černobílé lidi ale nevíte, jak s nimi pracovat? To vám poradí odborníci. Vzdělávací platforma Red Button EDU právě takové odborníky sdružuje. Každý z nich má jiný přístup k vedení a rádi se o své zkušenosti podělí. A nejen to, také rádi nabídnou zkušenosti a znalosti ze svých specifických oborů.
Red Button EDU je vzdělávací platforma, na které působí spolu s dalšími desítkami odborníků ze sítě Red Button právě i David Vrba. Zajímá vás víc? Přečtěte si o dalších principech, kterým věříme →
Chcete Davidovi něco sdělit? Nebo máte na srdci konstruktivní feedback, jak jeho pravidelný newsletter ještě vylepšit?
Sdílel vám TIP někdo z přátel a příští pondělí už chcete ve svém inboxu najít svůj vlastní čerstvý TIP přímo od Davida? K odběru se přihlásíte následujícím tlačítkem.