Brain&Breakfast s Tomášem Salomonem - Společenská odpovědnost firem v měnícím se světě

Jaká je v dnešní době role firem a co od nich v dnešní turbulentní době lidé a společnost očekává? Co se skrývá za pojmem druhá ekonomická transformace? Na tyto a mnoho dalších otázek jsme hledali odpovědi s Tomášem Salomonem.

Analýza pro kontext situace

Pokud si prohlédnete doprovodnou prezentaci této snídaně na platformě Red Button EDU nebo si pustíte snídani v audio verzi, tak si možná řeknete, že se nechcete probírat hromadou grafů. Nenechte se odradit. Tomáš Salomon použil grafy pro vysvětlení kontextu současné společenské situace a pro nastínění logiky, s jakou v České spořitelně uchopili téma společenské odpovědnosti tak, aby nebyla pouze módním placením odpustků, ale aby měla reálný dopad jak na ty, kteří tímto tématem žijí uvnitř firmy, tak pro společnost celkově.

Některá čísla v grafech jsou trochu depresivní např.: naše pořadí zemí s absencí vize vlády, stav egovernmentu a dostupnosti bydlení v kontextu zbytku Evropy, zadlužování zemí a jejich čím dál větší neschopnost splácet své dluhy, absence pracovní síly. Na druhou stranu ukazatel jako je Edelmanův barometr důvěry za poslední období ukazuje, že vzrůstá důvěra lidí v neziskové organizace a firmy. Česko je 3. největší e-commerce velmocí Evropy, jsme velmi dobří v adaptaci na nové technologie, komplexita naší ekonomiky má podobnou strukturu jako Japonska, jsme průměrní v automatizaci a robotizaci a vědě a výzkumu. Více se můžete dočíst v Indexu prosperity Česka.

Já už dlouho věřím v to, že člověk by měl dělat věci, kterým věří a které ho nějakým způsobem naplňují a posouvají.

CSR jako strategie finančního zdraví firmy

Hlavní vrstvou společenské odpovědnosti je v České spořitelně vzdělání a vzdělávání lidí nejen ve uvnitř spořitelny, ale i klientů tak, aby adoptovali tzv. dovednosti 21. století jako jsou např. digitální gramotnost, finanční gramotnost, schopnost jednotlivců se každý den něco nového naučit a pomoci firmám, aby chytře investovaly do technologií. Zkrátka vrátit se ke kořenům, ke svému vzniku před 197 lety a snažit se vést klienty k prosperitě. S jistou nadsázkou lze říct, že se nacházíme v podobně komplexní situaci jako tehdy, kdy je klíčem nejen zodpovědnost firem, ale i vlád a neziskového sektoru, kdy je potřeba pochopit a formulovat společnou vizi, abychom se všichni mohli upnout k perspektivní a prosperující budoucnosti.

Aby se to mohlo stát, prošla si Česká spořitelna v posledních letech agilní transformací a v současné době stojí před transformací na tzv. Učící se organizaci. Je to velká vnitřní změna v porovnání s její činností posledních 20 let, ale aby mohla přispět k lepšímu vývoji společnosti ve vybraných oblastech a vést dialog s vládou a neziskovým sektorem, tak je to vnitřní změna fungování nevyhnutelná.

My jsme pupeční sňůrou svázaní s tím, jak se té společnosti daří a jak se lidem daří. A když se nebude dařit lidem a nebude se dařit firmám, tak to můžeme zabalit.

Zaujalo?

Užijte si záznam či poslech a přijďte na další snídani. Těšíme se!


Kam dál?

Brain&Breakfast s Danielem Prokopem - Slepé skvrny

Neřešené problémy v českém sociálním systému, které se týkají exekucí, bytové nouze, nerovných šancí ve vzdělávání či pozice samoživitelek a chudších rodičů. Jaké věci může zhoršit pandemie koronaviru…

Brain&Breakfast s Gabrielou Končitíkovou - Inspirace Baťa

Odkaz Tomáše Bati nestačí pouze studovat a číst, ten se musí žít. Pro všechny baťovské principy platí jedno společné – jsou založeny na tzv. selském rozumu. K jejich začlenění do svého života nepotřeb…