Manažerský tip Davida Vrby. Každé pondělí. K ranní kávě. Tipy z praxe Davida Vrby.
S.C.A.R.F
Mám rád akronymy a modely. O těch jsem psal minule. Tento akronym a zároveň model je jeden z mých nejoblíbenějších. Scarf znamená v angličtině šála. Tu když máme, cítíme se dobře. A to má své propojení s modelem S.C.A.R.F., který na svět přivedl Dr. David Rock, zakladatel NeuroLeadership Institutu.
Mimochodem pro mne, infopreneura, který třídí relevantní informace ze světa, učí se z nich a předává je ve srozumitelné podobě lídrům, je David Rock a jeho institut jedním z nejrenomovanější zdrojů na téma mozek. A to v souvislosti s prací. Jeho kniha Brain at Work (Jak pracuje váš mozek) s podtitulem Poznejte svůj mozek a tím transformujete váš výkon, by měla být povinnou četbou.
Ale zpět ke S.C.A.R.Fu. Jde v něm o motivaci. Myslím, že připomenout si ho v dnešní době velkých změn snad na všech pracovištích má obzvláště velký smysl. Rock daný model staví na konceptu stimulů. Ty mohou být buď negativní, snižující naši motivaci, a nebo pozitivní, ty ji zvyšují.
Proč S.C.A.R.F.? Každé písmeno reprezentuje jednu oblast, ve které můžeme dostávat stimuly. Mimochodem reakce na ně v podobě strachu nebo radosti přichází z limbické (té nejstarší) části našeho mozku. Tzn. nemáme ji svým prefrontálním kortexem pod kontrolou. S je Status. C je Certainty, tedy jistota. A je Autonomie. R znamená Relatedness, tedy sounáležitost. A konečné F je o férovosti.
Pro každého je pochopitelně důležité něco jiného. Udělejte si test, ať zjistíte, jak to máte vy. Je zadarmo. Pro mne je nejdůležitější „A“. Žádné překvapení. Možná stojí za to si test udělat v týmu. To je můj tip a doporučení.
V tomto článku se taky dozvíte, že danou logiku můžete použít i při tvorbě produktu nebo následné marketingové strategie. Například se ptejte, jak tento produkt umožňuje zákazníkovi navýšit pocit vyššího „S“.
Dobrou šálu, ale i S.C.A.R.F budete určitě potřebovat.
— David
Témata v souvislostech
Tak jako David ve svých Tipech témata často vysvětluje v souvislostech, i ostatní experti v Red Button EDU ke každému vysílání vždy vyhledají doplňující zdroje a doporučí další relevantní obsah v jiných dílech nebo pořadech. Že neznáte RB EDU? Vyzkoušejte naši vzdělávací platformu na 14 dní zdarma →
Chcete Davidovi něco sdělit? Nebo máte na srdci konstruktivní feedback, jak jeho pravidelný newsletter ještě vylepšit?
Sdílel vám TIP někdo z přátel a příští pondělí už chcete ve svém inboxu najít svůj vlastní čerstvý TIP přímo od Davida? K odběru se přihlásíte následujícím tlačítkem.