Libor Witassek
Jsem Libor Witassek a přes 25 let se pohybuji v oblasti zvyšování výkonnosti firem. V rámci svých firem DC VISION, IMPACTIVE Polska a v rámci globální partnerské sítě BCON Tokyo pomáhám zvyšovat výkonnost firem na různých trzích a v různých národních kulturách. Dále svým klietnům pomáhám využívat pokročilé technologie pro růst produktivity práce, kvality či zavádění nových inovací. Mým přáním je pomoci vrátit české firmy mezi podniky světové třídy s vlastním vývojem, vlastními produkty a službami a s přímou vazbou na koncové zákazníky. Podporuji podnikatelské aktivity, které jsou na principech trvalé udržitelnosti, zajímám se o využití vodíku v čisté energetice a elektromobilitě. Ve volném čase se věnuji rozvoji sportovních klubů SFC Opava a HC Slezan v Opavě, kde jsem byl zvolen do městského zastupitelstva.
S čím vám můžu pomoct?
Umím pomoci podnikatelům a manažerům identifikovat a nastartovat potřebné změny v nezdravé firemní kultuře, identifikovat a eliminovat toxické firemní hodnoty, transformovat provoz či výrobu do nové digitální ekonomiky, či radikálně inovovat, aby firma neskončila hluboko v dodavatelském řetězci v submisivní pozici montovny.
Drahé energie novým asteroidem pro evropské dinosaury?
Konflikt na Ukrajině a zároveň nedostatek klíčových energií v Evropě z jiných důvodů budou i nadále držet ceny elektrické energie i plynu řádově výše než v roce 2021. Je to taková rána, že to v Evropě…
Podpora Gigafactory je jako léčit rakovinu kůže indulonou
Velkou část českého průmyslu tvoří subdodavatelé nefinálních výrobků. Český průmysl je tak sektorem s velmi nízkou přidanou hodnotou, nemluvě o tom, že významná část subdodavatelského průmyslu je naví…
Digitální podnik budoucnosti, 4. část
Celý svět se propojil, čidla jsou téměř v každém stroji, v každém obchodě, Internet věcí se implementuje do desítek miliard dalších zařízení. To vše v kombinaci s mobilním telefonem otevírá řadu možno…
Digitální podnik budoucnosti, 3. část
Na počátku seriálu o digitálním podniku jsme zdůraznili význam klíčové otázky, kdo je můj zákazník a v čem je má klíčová dovednost, ve druhém díle jsme pak představili různé digitální podnikatelské mo…
Digitální podnik budoucnosti, 2. část
Na počátku seriálu o digitálním podniku jsme zdůraznili význam klíčové otázky, kdo je můj zákazník a v čem je má klíčová dovednost, a to s ohledem na fakt, že digitální ekonomika je primárně zaměřena…
Začarovaný kruh stagnace Česka
Čína má v provozu síť 25 tisíc kilometrů vysokorychlostních tratí a v letošním roce přidá dalších 3.200 km. Maroko otevřelo první vysokorychlostní trať v Africe na rychlost 320 km v hodině. Hyperloop…
Libor Witassek: Všechno je v pohybu
ZASTAV SE A NĚCO TĚ SEŽERE! Netrpíte firemními halucinacemi? Kolik z vašich nápadů si nikdo ani nevyslechl nebo skončily někde v šuplíku? Poučení z ruské polární tajgy pro úspěšné podnikání, aneb neustálý pohy…
Digitální podnik budoucnosti, 1. část
Budování digitálního podniku příští generace není o technologiích, ale o změně. A není to otázka jestli, nýbrž kdy a jak. Digitální transformace totiž není o slovu digitální. Digitální ekonomika je pr…
On the Mysteries of the Swiss Dual Vocational Education and Training
Stát v odborném vzdělávání naprosto selhal, nyní je potřeba, aby od toho dal ruce pryč a svěřil odborné vzdělávání i prostředky na to určené do péče regionálních triád, tj. primárně firmám.
Montovna dlouhodobou prosperitu nezajistí, část 6.
Pokračujeme v transformačním procesu montovny, tj. podniku, který nemá vlastní produkt či službu, nemá značku, a nemá ani přístup ke koncovému zákazníkovi. V minulém vydání jsme se zabývali motivací,…
Montovna dlouhodobou prosperitu nezajistí, část 5.
Pokračujeme v našem seriálu o transformačním procesu montovny, tj. podniku, který nemá vlastní produkt či službu, nemá značku a nemá ani přístup ke koncovému zákazníkovi. V minulém vydání jsme se zabý…
Montovna dlouhodobou prosperitu nezajistí, část 4.
Pokračujeme v našem seriálu o transformačním procesu montovny, tj. podniku, který nemá vlastní produkt či službu, nemá značku a nemá ani přístup ke koncovému zákazníkovi. V minulém vydání jsme se zabý…
Montovna dlouhodobou prosperitu nezajistí, část 3.
Pokračujeme v transformačním procesu montovny, tj. podniku, který nemá vlastní produkt či službu, nemá značku, a nemá ani přístup ke koncovému zákazníkovi. V minulém čísle jsme se zabývali ustavením z…
Montovna dlouhodobou prosperitu nezajistí, část 2.
V minulém vydání jsme si vysvětlili pojem montovny. Jak z toho ven? Prvním důležitým krokem je přiznat si submisivní pozici v globálním dodavatelském řetězci a sebrat odvahu ke změně. Odvážní čeští ma…
Montovna dlouhodobou prosperitu nezajistí, část 1.
Jaké aktivity přinášejí nejvyšší a nejnižší přidanou hodnotu? Nejvyšší vytváří výzkum a vývoj a služby koncovým zákazníkům. Na pomyslném dně žebříčku aktivit s nejnižší přidanou hodnotou jsou výroba a…
B&B: Jen přežít nestačí! - Problémy mohou být složité, ale řešení nikoliv
Svět se evolučně velmi rychle mění, ale mění se docela logicky, a i ve zdánlivém chaosu lze poměrně dobře předvídat. Celá ekonomika je obrovský, komplexní a cyklicky se měnící systém. Predikovat, kde bude firma…
The Future of Manufacturing
Libor Witassek specializes in second-order cybernetics, focusing on managing an enterprise as a living organism. He advised the Wharton School of the University of Pennsylvania about programs on doing business…
Účinkuje
České montovny začínají zavírat. Jsou příliš drahé, tvrdí krizový manažer.
Montovny kvalifikované lidi nepotřebují. Český průmysl, postavený na montovnách a levné pracovní síle, ale konzervuje špatný vzdělávací systém. Začíná to být problém.
O digitální transformaci a vyšších maržích
Libor Witassek je manažer, podnikatel a politik. Jak se mu daří spojovat tyto profese a díky čemu může být ve všech třech odvětvích úspěšný? To a mnohem víc vysvětlí člověk, který ví, jak postavit fir…