Podnikání
Nedělám ventilátor! Nevadí
Jak moc necháváme tlak a strach ovládat svoje životy? Jak moc umíme být tady a teď? Je na čase začít o tom přemýšlet...
Tomáš Jindříšek: Víme, jak to dopadne. Jen nevíme kdy
Současná situace není lehká ani pro marketéry, kteří jinak mají práce vždy dostatek. Na stav marketingu a na možné způsoby, jak problémy s nedostatkem práce řešit, odpovídal ve videorozhovoru Tomáš Ji…
Jak na firemní kulturu (2) - Kde začít
Tým je odrazem leadera a leader je ten, kdo určuje, jaká firemní kultura ve firmě bude. Ať je vám to milé, nebo ne, ryba smrdí od hlavy. Takže pokud jste šéf a říkáte si, že vaše firemní kultura zrovn…
Jak funguje oděvní byznys
V dnešním novém formátu podcastu Na vlně podnikání se potkají dva hosté módních značek, labelů. Za brand Life is porno se jím stal Tino Hrnčiar a za módní značku Pura Vida Petra Bartoňková aka Petrucc…
OKRs, KPIs nebo jednoduše cíle: Jak je využít pro svůj byznys?
Když se dáte do řeči se zakladatelem start-upu, či majitelem e-shopu a zeptáte se ho, jak se mu daří s podnikáním, co vám odpoví? Dost pravděpodobně bude mluvit o tom, co vše má před sebou, jak mění,…
Systémy jsou bez disciplíny k ničemu
Pozvání do dnešního dílu podcastu Na vlně podnikání přijal profesionální manažer Roman Stupka. Roman si vyzkoušel práci v nejvyšších pozicích v řadě firem. Posluchačům tak poradí, jaké konkrétní rady…
Jak v Sonnentoru udělali úspěšný a udržitelný byznys postavený na bylinkách? To prozradil v další B&B Josef Dvořáček
Bylinkářská firma Sonnentor, ve které je Dvořáček spolumajitelem a ředitelem, je uznávanou a těší se velké oblibě, díky které se neustále rozrůstá. Přesto, jak Dvořáček říká, cesta k úspěchu v Sonnent…
Najlepší dizajnér je Stvoriteľ
Hovorí Patrik Paul, architekt, dizajnér a podnikateľ, ktorý je za grafickým dizajnom obalov známych Horaliek, Káveniek, Verbeny, McCarter ale aj za cyklistickou značkou KELLYS a prvým 3D tlačeným eBik…
Jak najít a ověřit smysluplné nápady
Dalibor Pulkert je startovač. Baví ho zjišťovat, jestli má výrobek na trhu své místo a pokud ano, není pro něj problém na klíč vytvořit celou firmu. Ve firmě Outboxers, kterou spoluzaložil, využívá zn…
Digitální podnik budoucnosti, 4. část
Celý svět se propojil, čidla jsou téměř v každém stroji, v každém obchodě, Internet věcí se implementuje do desítek miliard dalších zařízení. To vše v kombinaci s mobilním telefonem otevírá řadu možno…
Rozhodnout se a jít si za tím
Rozhovor se Stanislavem Bízou, podnikatelem, který ochrnul při paraglidingu od pasu dolů. Založil levandulovou farmu a dnes zaměstnává 35 pracovníků s handicapem.
Digitální podnik budoucnosti, 3. část
Na počátku seriálu o digitálním podniku jsme zdůraznili význam klíčové otázky, kdo je můj zákazník a v čem je má klíčová dovednost, ve druhém díle jsme pak představili různé digitální podnikatelské mo…
Nahoře je člověk sám a nejvíc tam fouká… aneb proč založit správní radu
Rozhovor o tom, jak to udělat, aby člověk na vrcholu nebyl sám, a pokud je, aby se měl kde opřít.
Digitální podnik budoucnosti, 2. část
Na počátku seriálu o digitálním podniku jsme zdůraznili význam klíčové otázky, kdo je můj zákazník a v čem je má klíčová dovednost, a to s ohledem na fakt, že digitální ekonomika je primárně zaměřena…
Začarovaný kruh stagnace Česka
Čína má v provozu síť 25 tisíc kilometrů vysokorychlostních tratí a v letošním roce přidá dalších 3.200 km. Maroko otevřelo první vysokorychlostní trať v Africe na rychlost 320 km v hodině. Hyperloop…
Digitální podnik budoucnosti, 1. část
Budování digitálního podniku příští generace není o technologiích, ale o změně. A není to otázka jestli, nýbrž kdy a jak. Digitální transformace totiž není o slovu digitální. Digitální ekonomika je pr…
O principech svobodné firmy se 70 % hendikepovaných
Leoš Jiřele pracuje již 15 let na plný úvazek ve výrobním družstvu Solea. To se od konkurence liší tím, že sedmdesát procent zaměstnanců je hendikepovaných. O specifikách práce s lidmi s různými potře…
Člověk není kolonka, má svůj osud a příběh
Leoš Jiřele vybudoval firmu, kde zaměstnává lidi s handicapem a pomáhá jim vrátit se do života.
O životě v korporacích a firemní kultuře
David Vrba má spousty zkušeností s prací v korporátech i vedení lidí. Pracoval v Linetu, Zátiší a více než osm let ve 3M. Zde se vypracoval na pozici Managing director. V dnešním rozhovoru s Danem Trž…
O digitální transformaci a vyšších maržích
Libor Witassek je manažer, podnikatel a politik. Jak se mu daří spojovat tyto profese a díky čemu může být ve všech třech odvětvích úspěšný? To a mnohem víc vysvětlí člověk, který ví, jak postavit fir…
Jak se stává priorita prioritou? Napněte plachty #002
Víte co znamená číslo 622 milionů? To je počet výsledků hledání, které mi zobrazil Google při zadání slova „priority“ do vyhledávače.